2 Eurobonus extrapoäng per liter du tankar på Preem

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av johhenrik, 5 Juni 2014.

1. Andreas Ekman

Andreas Ekman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast det har ju pratats om att man kan dubbeldippa, alltså du kör ditt EuroBonus kort först, för att regga, sen ditt anslutna/kopplade betalkort. Då får en del poäng från EuroBonus kortet och sen även från det regnade betalkortet

2. Globetrotter-GOT

Globetrotter-GOT Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag lyckas inte regga mitt Eurobonus Mastercard, men diverse vanliga betalkort funkar. Så verkar lite instabilt..

RB7 gillar detta.
  3. jsn

jsn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Upptäckte att jag får EuroBonus-poäng när jag tankar AdBlue pss som bränsle hos Preem /Såifa :)

Flood gillar detta.
  4. Rebel

Rebel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För er som inte får det att fungera, tänk på hur ni sätter i kortet. Det finns ju inget chip som ska in först.
    Men man måste sätt i kortet rätt. Jag lärde mig eftersom jag gjorde fel:(

RB7 och lemi gillar detta.
  5. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag tankar min Avisbil står det ”bonuskort registrerat” när jag knuffar in mitt Eurobonuskort först. Det fungerar bra för mig, dock blir det inga stora mängder poäng. Fler än noll, javisst, men jag kör alldeles för lite för att det ska bli mer än ett par hundra poäng per år.

6. Sebbeh

Sebbeh Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag snittar ungefär 500 poäng i månaden.

7. Man behöver alltså inte koppla något betalkort eller ens vara medlem hos Preem?

8. lemi

lemi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du behöver inte koppla något kort men för att få ut maximalt med poäng skall du göra det. För min del drar jag först Eurobonuskortet och betalar sedan med mitt kopplade AmEx. Detta ger mig ca 375 poäng per tankning (60 liter á 15kr ger 120 + 120 + 135).

9. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vill inte fungera speciellt bra.
    Plötsligt bara upphör det att fungera tills jag byter ut mitt EuroBonus-Kort. Fler än jag som har samma problem ?
    Förvisso kan det tankas både 3 & 4 ggr i veckan. Men det skall väl kortet tåla. Använde EuroBonus-kortet mer än så under min glamourösa flygperiod

10. lemi

lemi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tankar inte 3-4 gånger i veckan men 3 gånger i månaden och har använt samma kort i ett år nu utan problem även om jag ofta måste dra Eurobonus-kortet 2-3 gånger innan läsaren tar det.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!