2 Eurobonus extrapoäng per liter du tankar på Preem

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av johhenrik, 5 Juni 2014.

1. masaba

masaba Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Japp. Tror de nämnde i bekräftelsen att det kunde ta upp till två veckor innan kortet skulle komma. Bäst att räkna med ännu mer, så är allt annat en förbättring. :)

Lounge Lizard gillar detta.
  2. masaba

masaba Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dum fråga kanske, men fungerar magnetremsan på EuroBonus-kortet (utan chip eller MasterCard) även i automatpumparna eller måste man betala i kassa för att dubbel-/trippeldipp ska fungera?

Alla automatpumparna har ju chipläsare nu för tiden, men de kanske fixar magnetremsor också?

3. SilverJonten

SilverJonten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dra Eurobonuskortet först, då säger automaten ”bonuskort registrerat” och sen lämpligt kreditkort. Färdigt.

4. masaba

masaba Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för svaret, den beskrivningen hade jag kolla på. Anledningen till frågan var att automaterna väl numera i regel endast har chipläsare (fick inte riktigt ihop ordet "dra" i tidigare beskrivningar med chipläsarna helt enkelt). Men EuroBonus-kortet med endast magnetremsa fungerar kanske på sättet du beskriver fast att man helt enkelt sätter in dem i chipläsarna, eller?

5. SilverJonten

SilverJonten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vanliga Preemkort har endast magnetremsa så det torde inte vara ett problem.
    Jag gjorde som jag nämnde ovan i tisdag i kortautomate och idag fick jag poäng från eurobonuskort dragningen.

6. masaba

masaba Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanon. Tack för svaren på många något dumma frågor. Var ett knippe år sen jag senast hade kort med endast magnetremsa (kört kombinerade tank-/kreditkort på senare år) så därav frågorna. :)

7. Buffy

Buffy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Två gånger har det inte fungerat för mig nu att dra EuroBonus-kortet först. Dra ut kort står det :(

RB7 gillar detta.
  8. Mr Planning

Mr Planning Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sedan jag fick mitt nya Eurobonus kort några månader sedan, så fungerar inte läsningen av kortet längre.

Så släng inte era gamla kort om ni får nya...

9. Buffy

Buffy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Funkar gamla trots giltighetstid som står på?

10. Mr Planning

Mr Planning Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kortet finns dessvärre inte kvar längre.

Kan ju vara så att det är kortläsaren som inte fungerar, har bara tankat på Preem i Globen.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!