Senaste nytt

2 Eurobonus extrapoäng per liter du tankar på Preem

Jag har reggat mitt Amex, innan jag stoppar in det så stoppar jag in min EB-kort utan chip och det står bonuskort registrerat i terminalen.
Jag fick ingen klump i September, Oktober eller December, men i November kom det en klump på ca 90 liter (normal månadsförbrukning) utöver det vanliga som dyker upp dagen efter jag har tankat.
Eftersom det naturligtvis inte är menat att man ska kunna dubbeldippa Preem-poängen gör man bäst i att inte upplysa dem om detta genom att t.ex. kontakta kundtjänst, försöka efterregistrera osv. Var istället glad för de månader då du får poäng du inte borde få...
 

Hafermann

Medlem
Hallå alla dubbeldippare!

När jag ändrar status hos EB och får ett nytt kort från Mastercard, så behåller jag ju samma kortnummer men får ny CVVkod. Behöver jag göra en nyanmälan på kortet hos Preem eller det är endast det 16 siffriga kortnumret systemet går på?

Merci i förväg :)
 

ekf

Medlem
Hallå alla dubbeldippare!

När jag ändrar status hos EB och får ett nytt kort från Mastercard, så behåller jag ju samma kortnummer men får ny CVVkod. Behöver jag göra en nyanmälan på kortet hos Preem eller det är endast det 16 siffriga kortnumret systemet går på?
Nej, det behöver du inte
 

masaba

Medlem
När ni skriver "Eurobonus-medlemskortet (utan betalfunktion)" för möjlig dubbeldipp, exakt vilket kort är det ni menar?

Jag har dels ett vanligt blått EB-kort utan status och slutdatum, och dels ett EB-silver med slutdatum. Båda dessa har såväl magnetremsa som chip, och på baksidan på båda står det MasterCard. Jag antar att det inte är dessa ni menar, utan något annat? Eller hur?
 

mha321

Medlem
När ni skriver "Eurobonus-medlemskortet (utan betalfunktion)" för möjlig dubbeldipp, exakt vilket kort är det ni menar?

Jag har dels ett vanligt blått EB-kort utan status och slutdatum, och dels ett EB-silver med slutdatum. Båda dessa har såväl magnetremsa som chip, och på baksidan på båda står det MasterCard. Jag antar att det inte är dessa ni menar, utan något annat? Eller hur?
Korrekt, det är inget av dem. Det är kort utan både chip och framförallt utan mastercard logo.
 

masaba

Medlem
Korrekt, det är inget av dem. Det är kort utan både chip och framförallt utan mastercard logo.

Tackar. Som jag misstänkte då.

Då antar jag att ni fixat kort utan chip och MC-logo genom att kontakta Eurobonus kundtjänst, eller är det här gamla EuroBonus-kort som ni haft sen tidigare?
 

masaba

Medlem
Om du loggar in på ditt konto på hemsidan och beställer ett extrakort så borde du få ett utan chip.

Tack för svar. När jag loggade in och kollade på sidan för att beställa extra kort så stod följande för Eurobonus extrakort: "* För dig som har ett EuroBonus betalkort och dessutom behöver ett EuroBonus medlemskort (utan betalfunktion)".

En beställning på ett EB extrakort har nu skickats. :)
 
Tack för svar. När jag loggade in och kollade på sidan för att beställa extra kort så stod följande för Eurobonus extrakort: "* För dig som har ett EuroBonus betalkort och dessutom behöver ett EuroBonus medlemskort (utan betalfunktion)".

En beställning på ett EB extrakort har nu skickats. :)
Perfekt! Var dock beredd på att det kan ta allt från två dagar till ett antal veckor innan du får kortet.
 
Toppen