2 Eurobonus extrapoäng per liter du tankar på Preem

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av johhenrik, 5 Juni 2014.

1. Martin Johansson

Martin Johansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Eftersom det naturligtvis inte är menat att man ska kunna dubbeldippa Preem-poängen gör man bäst i att inte upplysa dem om detta genom att t.ex. kontakta kundtjänst, försöka efterregistrera osv. Var istället glad för de månader då du får poäng du inte borde få...

2. Hafermann

Hafermann Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hallå alla dubbeldippare!

När jag ändrar status hos EuroBonus och får ett nytt kort från Mastercard, så behåller jag ju samma kortnummer men får ny CVVkod. Behöver jag göra en nyanmälan på kortet hos Preem eller det är endast det 16 siffriga kortnumret systemet går på?

Merci i förväg :)

3. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, det behöver du inte

Hafermann gillar detta.
  4. Klimpy

Klimpy Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Testade på Preem i Nykvarn idag, bonus registrerad och sen tankade på mitt sas mastercard :)

Hafermann gillar detta.
  5. masaba

masaba Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När ni skriver "Eurobonus-medlemskortet (utan betalfunktion)" för möjlig dubbeldipp, exakt vilket kort är det ni menar?

Jag har dels ett vanligt blått EuroBonus-kort utan status och slutdatum, och dels ett EuroBonus-silver med slutdatum. Båda dessa har såväl magnetremsa som chip, och på baksidan på båda står det MasterCard. Jag antar att det inte är dessa ni menar, utan något annat? Eller hur?

6. mha321

mha321 Medlem

Korrekt, det är inget av dem. Det är kort utan både chip och framförallt utan mastercard logo.

7. masaba

masaba Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tackar. Som jag misstänkte då.

Då antar jag att ni fixat kort utan chip och MC-logo genom att kontakta Eurobonus kundtjänst, eller är det här gamla EuroBonus-kort som ni haft sen tidigare?

8. Lounge Lizard

Lounge Lizard Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du loggar in på ditt konto på hemsidan och beställer ett extrakort så borde du få ett utan chip.

Sebastian Lauterbach gillar detta.
  9. masaba

masaba Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för svar. När jag loggade in och kollade på sidan för att beställa extra kort så stod följande för Eurobonus extrakort: "* För dig som har ett EuroBonus betalkort och dessutom behöver ett EuroBonus medlemskort (utan betalfunktion)".

En beställning på ett EuroBonus extrakort har nu skickats. :)

Lounge Lizard gillar detta.
  10. Lounge Lizard

Lounge Lizard Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Perfekt! Var dock beredd på att det kan ta allt från två dagar till ett antal veckor innan du får kortet.

jerixon gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!