Senaste nytt

2 Eurobonus extrapoäng per liter du tankar på Preem

ekf

Medlem
Försökte tanka nu på morgonen, men kortläsaren på min närmaste Preem-mack vägrade läsa mitt EB-kort...
Någon som lyckats? (Jag var tvungen att tanka och hade bråttom, så kunde inte åka till nästa mack och prova)
 

AndersFT

Ny medlem
Vet inte om jag var speciellt utvald, men jag tankade förra veckan utan problem.
Stoppa in EB-kortet - "Rabattkort registrerat"
Stoppa in SAS MasterCard - "Slå kod.."

Poängen kom in någon dag senare.

Preem.jpg
 

Silferlood

Medlem
oaaaah, otroligt! Skulle ju inte gälla förrns idag och jag som fyllde min törstiga jänkare med 70liter förra veckan på preem, morr!
 

tourist

Medlem
Försökte tanka nu på morgonen, men kortläsaren på min närmaste Preem-mack vägrade läsa mitt EB-kort...
Någon som lyckats? (Jag var tvungen att tanka och hade bråttom, så kunde inte åka till nästa mack och prova)

Samma här. "Kort ej läst" om det nya kortet (utan MC/DC) jag specialbeställt för detta ändamål. Har gnällt lite i Preems kontaktformulär nu. Väntar med att tanka den andra bilen tills jag fått svar...
 

JLE

Medlem
Jag provade i morse på en obemannad Preem-mack... Drog först EB-kortet "Poängen registrerad" tror jag det stod, drog sedan mitt kreditkort och slog kod... Stod längst ned på kvittot att jag dragit EB-kortet...
 

fiffig

Medlem
Tankat ikväll på obemannad preem i Solna. Satt in EB-kortet (ja det funkade utan chip), "Bonuskort registrerad". Sedan kreditkort som vanligt. På kvittot står det "SAS Eurobonus nnnnnnnnnn" :)
 

tourist

Medlem
Samma här. "Kort ej läst" om det nya kortet (utan MC/DC) jag specialbeställt för detta ändamål. Har gnällt lite i Preems kontaktformulär nu. Väntar med att tanka den andra bilen tills jag fått svar...

Preem ringde upp under dagen, snyggt! Troligen det nya kortets magnetremsa som trilskas.
 

iRobert

Medlem
Testade nu ikväll på en Preem automatstation; funkade inte alls med det nya guldkortet jag beställde i samband med utskicket. Testade sedan med det gamla kortet som jag turligt plockat med mig "i fall att" (umgåtts tillräckligt med kära SAS för att inte förvänta mig felfria procedurer) och visst, med gamla guldet funkar det galant! "Bonuskort registrerat, sätt i betalkort", ngt i den stilen visas när det blir rätt. Så har ni som mig två obrandade guldkort, ta med även det gamla.
 
Toppen