Senaste nytt

2 Eurobonus extrapoäng per liter du tankar på Preem

Homer

Medlem
Du får rabatt 15 öre/liter om du betalar med Amex kort på Preems bemannade stationer, så 5-10 öre/liter diff ger 1 EuroBonus poäng extra.

Det är ungefär vad en poäng är värd enligt min värdering (1000 poäng 100kr) så +/- 0.
Om man däremot kan betala med BA:s Visa och får 25 öre rabatt ser det bättre ut, och varför skulle
man inte kunna det när EB kortet ska svepas separat.
 

fly4fun

Medlem
Med tanke på att min elhybrid bara gör av med ca 100-120 liter bränsle per år, så är denna kampanj inte värd så mycket för mig (ca 200-240 poäng). Däremot så har jag sparat långt mer än 10.000 SEK i P-avgifter på Arlanda :)
 

LG

Ny medlem
Jag vill inte beställa ett extrakort för att få en poäng per liter. Dessutom tar den obemannade preem-macken i Borås inte American Express!
 

jsn

Medlem
Fast det är ju så jobbigt att etanolkonvertera. Jag vet inte om jag orkar med det faktiskt.

Men jäklar vad ofta du skulle få ha glädjen att dra båda korten... ;) 60-liters tank, turboladdad v6 och etanolkonverterad, virveln i tanken skulle vara större i diameter än Niagarafallet...
 

agehall

Medlem
Jag är inte säker på att vår SAAB 9-3 V6:a går att konvertera. Däremot går det utmärkt att konvertera min SAAB 9000 men då får man byta halva bilen...
 

Jonas C

Medlem
Men jäklar vad ofta du skulle få ha glädjen att dra båda korten... ;) 60-liters tank, turboladdad v6 och etanolkonverterad, virveln i tanken skulle vara större i diameter än Niagarafallet...

Man kan ju också göra två pårökta hippies i San Fransisco gjorde 2008 när oljepriset sköt till höjden. Bunkra 30 fat bensin i lägenheten i hopp om att sälja dem med vinst. Tråkigt nog dog båda när lägenheten sprängdes, då en av dem bestämde sig för att tända en cigarett inomhus.
 

fleetheseen

Medlem
Så klockan är över midnatt så tänkte dra och tanka en sväng :cool:

Så rent praktiskt, man tankar och går sedan in i kassan och betalar och visar samtidigt sitt Eurobonus kort i samband med betalning antar jag? Men hur gör man rent praktiskt på de obemannade stationerna? Hur ska man göra med EB-kortet där?
 

mry

Medlem
Så klockan är över midnatt så tänkte dra och tanka en sväng :cool:

Så rent praktiskt, man tankar och går sedan in i kassan och betalar och visar samtidigt sitt Eurobonus kort i samband med betalning antar jag? Men hur gör man rent praktiskt på de obemannade stationerna? Hur ska man göra med EB-kortet där?

Från Preem - SAS

Hur gör jag för att tjäna poäng?
Först drar du ditt EuroBonus kort (ingen kod behövs) i såväl kassa som kontoautomat med efterföljande betalkort.
Notera, det går inte manuellt att registrera vid kassadisken.
 
Toppen