Senaste nytt

2-4-1 Stockholm - Singapore eller Stockholm - Bangkok

inka

Medlem
Får min första Amex voucher 2-4-1 i slutet på sommaren samt har då samlat ihop de 165 000 Eurobonuspoäng som behövs :)

Tanken är att boka en tur och retur businessresa för två Stockholm - Singapore alt Stockholm - Bangkok. Vad jag förstår måste man vara ute typ 300 dagar innan för bokning, så med andra ord kan man glömma att hitta en business 2-4-1 awardresa att boka i typ november detta år?

Bokning med Star Alliance bolag visst är det enbart via Tallin man då bokar, eller hur?

  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Singapore alt Bangkok
  3. När vill/behöver du resa ut? November 2019
  4. När vill/behöver du komma hem? Senast 15 dec
  5. Hur länge vill du vara borta? Utresedatum och hemresedatumet är flexibla, vill vara borta 4-5 veckor
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Business
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Singapore Airlines, Thai Airways, Lufthansa eller ngt annat bolag ni rekommenderar
  9. Vad är din budget? Använda Amex voucher 2-4-1 (165 000 Eurobonuspoäng)
  10. Vad är det viktigaste för dig? Upplevelsen ombord
  11. Vill du stanna ngn annanstans utöver destinationen? Nej, för stop over över 24 h är väl inte tillåtet med vouchern?

Stort tack på förhand :)
 

Mikado

Medlem
Jag bokade en awardresa till Bali/Singapore för någon vecka sedan, med avresa i början på oktober. Så det är absolut ingen omöjlighet att boka även kortare än 330 dagar innan, särskilt om man som du verkar vara är flexibel med datum. Är du även ok med att åka Air India, Air China eller liknande blir möjligheterna större. Har du tur släpper Thai fler awardbiljetter också, väldigt ont om sådana just nu.

Håller tummarna för att det finns något när din voucher har trillat in!

Och ja, det är Tallin du ringer till om du vill boka per telefon. Annars går det bra att använda SAS onlineverktyg (om du inte åker open jaw eller Singapore Airlines).
 

NTA

Medlem
Omöjligt att veta om tillgängligheten idag är densamma som när du tänker boka. Bara vänta och hoppas. Men Bali brukar vara enkelt.
 

inka

Medlem
Jag bokade en awardresa till Bali/Singapore för någon vecka sedan, med avresa i början på oktober. Så det är absolut ingen omöjlighet att boka även kortare än 330 dagar innan, särskilt om man som du verkar vara är flexibel med datum. Är du även ok med att åka Air India, Air China eller liknande blir möjligheterna större. Har du tur släpper Thai fler awardbiljetter också, väldigt ont om sådana just nu.
Tack för utförligt svar och för du håller tummarna :). Så du åker till Singapore via Bali, men stannar då på Bali mindre än 24? vad är orsaken att du flyger via Bali? Vilket bolag flyger du med?

Just Air China och Air India tror jag dock att jag personligen inte är så sugen att åka med, men tack för info.

Och ja, det är Tallin du ringer till om du vill boka per telefon. Annars går det bra att använda SAS onlineverktyg (om du inte åker open jaw eller Singapore Airlines).
Kan man använda onlinevertyget även när man har 2-4-1 vouchern?
 

Mikado

Medlem
Tack för utförligt svar och för du håller tummarna :). Så du åker till Singapore via Bali, men stannar då på Bali mindre än 24? vad är orsaken att du flyger via Bali? Vilket bolag flyger du med?

Just Air China och Air India tror jag dock att jag personligen inte är så sugen att åka med, men tack för info.


Kan man använda onlinevertyget även när man har 2-4-1 vouchern?
Åker först till Bali, revenue till Singapore och hem från Singapore. Onlineverktyget fungerar bra även med voucher.

Här ser du min bokning:
Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2019
 

inka

Medlem
Åker först till Bali, revenue till Singapore och hem från Singapore. Onlineverktyget fungerar bra även med voucher.

Här ser du min bokning:
Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2019
Tackar! Sista frågan, hehe, tror jag redan vet svaret, men frågar ändå. Kan man när man bokar med vouchern stanna mer än 24 h på två olika destinationer, dvs om jag bokar Stockholm - Singapore där jag stannar typ 4 dagar och sedan vidare till Bangkok för att vara där typ 3 veckor och sedan därifrån hem till Stockholm?
 

Mikado

Medlem
Tackar! Sista frågan, hehe, tror jag redan vet svaret, men frågar ändå. Kan man när man bokar med vouchern stanna mer än 24 h på två olika destinationer, dvs om jag bokar Stockholm - Singapore där jag stannar typ 4 dagar och sedan vidare till Bangkok för att vara där typ 3 veckor och sedan därifrån hem till Stockholm?
Nej, då får du boka resan Singapore-Bangkok separat, antingen revenue eller för poäng. Om du bokar en open jaw, dvs till en plats och retur från en annan, behöver du boka via telefon (Tallin). Max 24 timmar stopover på samma awardbokning.
 

inka

Medlem
Yes, äntligen min första voucher är intjänad :) Har läst och läst men blir inte riktigt klok på om jag på ngt sätt kan söka tillgängliga biljetter själv innan jag ringer Tallin som bokar, går det?

  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Singapore alt Bangkok
  3. När vill/behöver du resa ut? November 2019
  4. När vill/behöver du komma hem? Senast 19 dec
  5. Hur länge vill du vara borta? Utresedatum och hemresedatumet är flexibla, vill vara borta 4-6 veckor
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Business
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Singapore Airlines, Thai Airways, Lufthansa eller Turkish (hur är förresten Austrian och Swish i Business?)
  9. Vad är din budget? Använda Amex voucher 2-4-1 (165 000 Eurobonuspoäng)
  10. Vad är det viktigaste för dig? Upplevelsen ombord, en bra Business class med full flat bed
  11. Vill du stanna ngn annanstans utöver destinationen? Kan stanna, men inget krav, det viktigaste är att få en bra businessflygning

En annan fråga, kan man använda en och samma 2-4-1 voucher for 1 person på ditresan och hemresan för 2 personer?

Stort tack på förhand, ser så mycket fram emot denna flygning :)
 

Tonton

Medlem
Har läst och läst men blir inte riktigt klok på om jag på ngt sätt kan söka tillgängliga biljetter själv innan jag ringer Tallin som bokar, går det?

Star Alliance Award | SAS
eller Login · AwardFares är exempel på ställen du kan söka resor.

En annan fråga, kan man använda en och samma 2-4-1 voucher for 1 person på ditresan och hemresan för 2 personer?

Nej. Bokningen måste vara exakt likadan för båda personerna.
 
Toppen