Senaste nytt

2-4-1 Awards-resa Stockholm-Singapore t/r

Canadien

Medlem
Tack för alla svar så här långt! Jag inser snabbt att jag egentligen inte bryr mig vilken flygplats i Europa som jag köper den här t/r biljetten ifrån, jag kan utan problem köpa en LHR-SIN, ARN-SIN, CPH-SIN, eller vad som helst om detta ökar tillgängligheten, och därmed mina chanser och möjligheter.
First verkar svårt att få till med Singapore Airlines, det har länge inte gått alls att boka med Eurobonus från Europa men i samband med att Köpenhamnslinjen introducerades har det gått där, och ibland från London. Ingen här kan kolla tillgänglighet på dessa utan du måste ringa till SAS Tallinn och fråga om de kan se några platser. Köpenhamnslinjen kan man gissa tillgång till genom att söka efter 3 eller 4 platser betald F på t ex Google flights. Finns 4 till salu är det stor chans att det går att boka två för poäng, men det finns inte mer än en handfull datum kvar med 1 eller 2 platser. Notera att detta enbart gäller Köpenhamnslinjen, på övriga Europalinjer med SQ måste man ringa in för att se vad som är bokningsbart.

Personligen hade jag dock nöjt mig med Business, den är tillräckligt bra på SQ, och relativt lätt att hitta platser.
 

Alf

Medlem
Jag skulle också ha bokat i business när det finns platser. Chansa sedan på att det blir platser i First. Det verkar vara en hel del avbokningar på First awardbiljetter om man skall gå på vad som skrivs på detta forum. Det gäller förståss att de tiderna passar så man måste nog vara väldigt flexibel.

Är det resmålet som är det viktigaste duger business mer än väl. SQ business tycker jag nästan slår BA First både när det gäller service och bekvämlighet. Det är ändå ingen caviar servering i First på BA, för det är ju det som är anledningen till att resa i First;)

Själv har jag en bokning i First med hemresa med den sista 777ER till CPH innan det blir A350 på sträckan.
 

CoooC

Medlem
2. Jag skulle väldigt gärna få in 60 000 poäng till, men jag ser det som närmast en omöjlighet -- men lek med tanken; hur hade ni gjort?

Glöm inte alternativet att åka First åt ena hållet och Business åt andra hållet. Då saknar du "bara" 30 000 poäng.

3. Jag vill gärna boka min 2-4-1 snarast möjligt, delvis med tanke på tillgänglighet, men också för att "ha det bokat" så att man kan planera kring det. Fråga: låt säga att jag bokar och använder mina 165 000 poäng idag. Kan jag om 11 månader när jag faktiskt mot all förmodan lyckades få ihop 60 000 poäng till då på något sätt omboka till First Class, eller hur skulle det fungera?

Som flera andra redan har nämnt så är det väldigt svårt att hitta First-biljetter med Singapore Airlines från Europa till Singapore. Det är från Köpenhamn och London som du har möjlighet och from 1 nov så upphör möjligheten att boka First med Singapore Airlines från Köpenhamn.
Oavsett hur så kan du boka Ekonomi- och Businessbiljetter på Star Alliance Award | SAS
För att boka First-biljetter måste du ringa kundtjänsten i Tallin.

4. 60 000 poäng, om man köper dem hos SAS, kostar 12 000 kronor. Finns det någon som tycker att DET skulle vara värt det; att köpa dessa poäng (betala 12 000 kronor) för att få möjlighet att köpa en award-resa för två personer i First Class t/r Stockholm-Singapore? Om 12 000 kronor är för mycket pengar att lägga -- var går er gräns; när skulle ni köpa de extra poäng som krävs för att få möjlighet att flyga First Class istället för Business Class?

Vem tänkte du resa med? Känner du till SAS nya Point Sharing? Om den du ska resa med också har poäng så kan ni slå ihop poängen. Kanske kommer ni lite närmare målet isf? point-sharing | SAS
 

inka

Medlem
Som flera andra redan har nämnt så är det väldigt svårt att hitta First-biljetter med Singapore Airlines från Europa till Singapore. Det är från Köpenhamn och London som du har möjlighet och from 1 nov så upphör möjligheten att boka First med Singapore Airlines från Köpenhamn.
Oavsett hur så kan du boka Ekonomi- och Businessbiljetter på Star Alliance Award | SAS
För att boka First-biljetter måste du ringa kundtjänsten i Tallin.
Kan man alltså boka 2-4-1 awards business class med Singapore Airlines via SAS webbsida Star Alliance Award | SAS dvs man behöver inte ringa Tallin för bokning?
 
Toppen