Senaste nytt

2-4-1 AMEX till Curacao oktober 2015

famhanssons

Medlem
Jag har lyckats få 2 st 2-4-1 och vill ta familjen (4 st) till Curacao i oktober på höstlovet. Eftersom *A är öppet för detta skulle jag vilja ha hjälp av alla experter som finns här hur jag bäst utnyttjar dessa vouchers.
Vilka *A bolag bör jag välja och vilken route är den bästa om jag:
1 Vill flyga business
2 Kortaste totaltiden
3 Bästa bolagen

Allt ska ske i business class och jag är medveten att punkt 3 är högst subjektivt men räknar med att få tips på saker jag inte ens tänkt på.

Tack för att ni finns.
 

Senator

Moderator
finns det några Star Alliance flygbolag som flyger till CUR under hösten 2015? United verkar inte göra det, hellre inte Air Canada. Testa Copa eller Avianca, men då blir det en väldigt lång resa dit..Med andra ord, dina alternativ är rätt begränsade..
 

famhanssons

Medlem
finns det några Star Alliance flygbolag som flyger till CUR under hösten 2015? United verkar inte göra det, hellre inte Air Canada. Testa Copa eller Avianca, men då blir det en väldigt lång resa dit..Med andra ord, dina alternativ är rätt begränsade..
Tack för snabbt svar som vanligt Senator.

Ett förtydligande. Vart flyger jag då för att sedan köpa separat biljett ToR Curacao?
 

Senator

Moderator
Det är väl American från Miami i så fall, sedan finns det några lokala bolag. Vet inte vilka som INTE är i konkurs :)

Kollade snabbt på United.com och det finns Copa Airlines från Panama City till CUR och rätt bra med plats. Så om ni vill åka, skulle en möjlig rutt vara ARN-FRA-BOG-PTY-CUR med Lufthansa, Avianca och Copa. Använd United.com och leta runt.. Dock vet jag inte hur detta prissätts av EuroBonus..
 
Det går även flyg mellan öarna, pris på runt 250-300 USD tor. Det är bara lokala små flygbolag som flyger.
Edit: Bokar man tidigt verkar det finnas biljetter för 100 USD tor med exempelvis InselAir
 

Orion_1

Ny medlem
Flyger NYC - Panama -Aruba - Curacao - Panama - NYC om två V, Copa + plus Insel Air ($100) , 3 dar Aruba 5 Curacao. United till Karibien är rätt skabbigt, Copa är ofta lite bättre
 
Toppen