Senaste nytt

14 oktober är det räkmackans dag.

Resenären

Medlem
Min lokale fiskhandlare annonserade glatt att det var räkmackans dag den 14 oktober. Glad i hågen, så beställde jag. Sedan började jag fundera...kanelbullens dag kände jag till, men inte räkmackan.
En koll på nätet och det visar sig att Arlanda flygplats var det som initierade denna händelse 2010.
Är detta en dag som BC-besökare har utnyttjat och i så fall vilken restaurang på Arlanda?
 

palmen

Moderator
Min lokale fiskhandlare annonserade glatt att det var räkmackans dag den 14 oktober. Glad i hågen, så beställde jag. Sedan började jag fundera...kanelbullens dag kände jag till, men inte räkmackan.
En koll på nätet och det visar sig att Arlanda flygplats var det som initierade denna händelse 2010.
Är detta en dag som BC-besökare har utnyttjat och i så fall vilken restaurang på Arlanda?
På Pontus körde jag det för något år sedan. Frågade på deras instagram om räkmackan även serverades till frukost. När jag kom till Pontus loungen fanns en sådan räkmacka till mig trots att lunchen inte startat, världsklass!
 

Tomas E

Medlem
Finns faktiskt en gammal tråd. I dagens läge ska man väl vara nöjd om det finns en krog öppen på Arlanda som serverar något alls.

Räkmackans Dag på Arlanda 14 oktober | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Lite synd att räkmackan hinner bli lite "off" och illaluktande mellan 14 okt och 23 okt, ifall man ville kombinera räkmacka och champagne... :cool:
 

Resenären

Medlem
Finns faktiskt en gammal tråd.
Tack! Hade missat både den och dagens begivenhet.
Detta blev dagens inköp:
IMG_20201014_142302419.jpg

Kikade på vad SJ erbjöd 2018:
IMG_20180504_113308.jpg

Och MTR 2020:
IMG_20200119_112826224.jpg
 
Toppen