125% intjäning till EuroBonus för Första Klass på Continental?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Carlos, 17 Maj 2012.

1. Hej, nu finns jo inte CO längre :p Det heter United Airlines. Här är UA MP intjäningstabell:
    https://www.united.com/CMS/en-US/Marketing/CustComm/Promotions/Pages/united.aspx

I min erfarenhet har amerikanska program mer fokuserat på lojalitet än kabinval. T.ex. så får man mer och snabbare "Mileage Bonus" på status. Jag ser nu dock att kombination av t.ex. 1K med att resa på rabatterade affärsklass biljetter är rätt bra.

Här är "nya" United tabell på SAS. Även billigaste "P" klass affärsklass ger numera 200%. Det är mycket bra för SAS EuroBonus medlemmar:
    EuroBonus partners - United - SAS

Hade jag varit EuroBonus och vill maximera poäng, hade jag hellre valt United till USA nu än Lufthansa:
    http://www.flysas.com/shared/EuroBonus/Earn-points/airlines/Lufthansa/#

2. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det stämmer att CO inte finns längre men jag tror OP flög medan det fortfarande fanns något som hette CO och då är det den tabellen som gäller. Dvs innan den 3 mars 2012. Och jag har fått bekräftat av folk med tillgång till SAS info att det är 125% som gäller för bokningsklasserna F, A, C, D, J och P. :( Tyvärr kan jag inte länka dit.

3. Carlos

Carlos Medlem

Tack för svaren hörrni. Grymt med lite backup som BC.se...

- c

4. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ingen orsak. Däremot belyser det att SAS information på deras hemsida avseende intjäning är under all kritik. Jag mailade dem för något år sedan och fick ett svar att ärendet har skickats till relevant avdelning. Jag antar att det är en omskrivning för "runda arkivet" eftersom inget har hänt. :(

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!