100k poäng försvunna?!

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av cleverton, 12 September 2017.

  1. cleverton

    cleverton Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

    Loggade precis in på mitt konto efter några veckors inaktivitet och såg detta:

    Aug 26, 2017 EuroBonus Shop (SEK)Special RedemptionExtra Points -100 570

    Har inte använt poäng eller handlat någonting på SAS.
    Har inget email från SAS på mailen över huvud taget.

    Har någon har detta problem?
     
  2. blobloblo

    blobloblo Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det var runt den tiden som några här fick sina konton hackade. Hör av dig till SAS asap.
     
    Gus gillar detta.
  3. cleverton

    cleverton Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Tack för snabbt svar.
    Har du länk till den tidigare tråden?
    Fick de tillbaka sina poäng?

    Kontaktar SAS asap.
     
  4. blobloblo

    blobloblo Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    cleverton gillar detta.
  5. Moco

    Moco Medlem

    Märkligt att detta kan fortgå utan att man gör något åt det nu. SAS tar det uppenbarligen inte på allvar.
     
    Gus gillar detta.
  6. Det är självklart inte bra att sådant händer. (om det verkligen är hacking av kontot)
    Mycket större företag som VISA, MasterCard, American Express etc (som har mer resurser än SAS) har fortfarande problem med kortbedrägeri än idag, så uppenbarligen tar de företagen inte det på allvar, om jag får låna din logik.
     
    ResenärenLars, jsn och Alf gillar detta.
  7. Moco

    Moco Medlem

    Mja. Det handlar väl till stor del om att företagen inte orkar göra något åt det. Jag har råkat ut för det du nämner flera gånger detta år, och det har inte hanterats bra; bland annat genom att flera år gamla och utbytta kort legat kvar i systemen öppna för bedrägerier, trots att de skulle ha spärrats när utbyteskortet aktiverades/inom 20 dagar. I mina ögon acceptansen är förhållandevis hög, och det som blir tydligt genom trådarna här är att inte heller SAS sköter det särskilt bra när problemen uppstår. Rättsväsendet har heller inget intresse eller ork att stävja det eftersom varken resurser tycks finnas eller enskilda karriärer byggs genom att reda ut dessa problem. Men dumförklara du mitt synsätt, jag vidhåller som drabbad ändå min syn på det hela baserat på den tid och arbetsinsats det tar i anspråk att reda ut.
     
    Gus och martin.agren gillar detta.
  8. Du har rätt till ditt synsätt och jag har mitt.
    Jag dumförklarar inte någon men jag tyckte att det var bara konstigt att när ett stort företag som dessutom tar hand om andras pengar (inte poäng) inte gör ett bra jobb gällande säkerhet, varför får bara SAS smutsen på sig.
     
  9. Moco

    Moco Medlem

    You're with the axis of evil, doktorn. Skämt åsido, det finns ju flera exempel i trådar här där såväl Entercard som AmEx etc. visar på att de inte riktigt orkar bry sig och gärna vill lägga skulden på offret istället. Men just i detta exempel gällde det ju SAS, så det är väl rimligt att man då återigen lyfter deras sätt att jobba med dessa problem.
     
  10. Delayed

    Delayed Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ett svar är väl att tråden handlar SAS/Eurobonus och inte om "VISA, MasterCard, American Express etc". ;)
     
    Gus gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×