Senaste nytt

100 USD för att gå med i Cathay Pacific bonusprogram?

Ska åka med Cathay Pacific i morgon och tänkte gå med i deras bonusprogram - men det verkar kosta 100 USD att gå med?! Trodde det skulle vara som Eurobonus (dvs gratis). Är det värt pengarna? (Ska bara åka HKG-SYD // MEL-HKG. Första segmentet i ekonomi och andra i business.)
 

AABack2ARN

Medlem
Nej det tror jag inte är värt USD100 om du inte har tänkt flyga just Cathay Pacific i någon större skala.

Är du inte medlem i något annat program som tillhör oneworld, typ British Airways eller Finnair?
 

Lukas2

Medlem
Oj gud bevare mig väl, det lät dyrt. När jag gick med var det inte gratis, tror jag fick betala 50 Hong Kong dollar. Det var förvisso 2007.
 

FF#1

Medlem
Aa anses väl bäst för bunkring av poäng, BA för enkel status om jag inte missminner mig. Har begränsad kunskap om one world. Någon som är uppdaterad?
 

henrik l

Medlem
Aa anses väl bäst för bunkring av poäng, BA för enkel status om jag inte missminner mig. Har begränsad kunskap om one world. Någon som är uppdaterad?

Ungefär så:) Vad som kan vara värt att notera är att det hyfsat prisvärt att betala med Avios om man flyger t ex HKG-BKK/KUL/SIN med Cathay i C. Puttar man in ca 1100 kr så kan man ganska avsevärt reducera antalet mil som går åt.
 

MarSecLtd

Medlem
Asia Miles är gratis att gå med i. De brukar skippa avgiften om du reser i First och säger till att du vill gå med i Marco Polo, skadar inte att försöka samma sak i Business.
 

AABack2ARN

Medlem
Saken är väl att om man enbart ytterst sporadiskt flyger med ett bolag från en annan allians är det väl läge att hitta ett program som man åtminstone har en teoretisk chans att nyttja.

Själv skulle jag troligen inte signa upp mig hos KLM eller Air France om jag råkade få in ett ben på en resa med just dem eller någon annan partner inom Sky Team. Jag tycker helt enkelt inte det är värt det... Det räcker med att hålla reda på oneworld (AA) och Star (SAS).
 
Toppen