Senaste nytt

100% extra poäng hos Radisson - Oktober 2020

ekf

Medlem
Jag fick en notis i RR-appen idag. Det verkar som att de kör en kampanj med 100% extra poäng vid köp av poäng.

"Vi finns här för dig när du är beredd att resa - och nu är den perfekta tiden att planera. Från och med den 1 oktober t.o.m. 25 oktober 2020 får du 100 % bonus på dina poänginköp. Använd dina poäng mot framtida vistelser med bonusnatt, flygmil, presentkort med mera.

Poäng kan köpas för 7,00 dollar per 1 000 poäng. 80 000 poäng kan köpas per konto och kalenderår
"

https://www.radissonhotels.com/sv-se/priser/erbjudanden/kop-poang-100-bonus

Jag brukar normalt sett inte köpa poäng samt har inte bäst koll på värdet av RR-poäng specifikt då jag nyligen börjat samla sådana. Är detta något som är värt att hoppa på, eller brukar det komma bättre deals?
 

mha321

Medlem
Personligen skulle jag vara tveksam idag. Även om värdet vore bra idag (vet inte om det är det men med så mycket bonus låter det inte orimligt) så är det ingen som vet om det eventuellt landar en ordentlig devalvering pga covid. Om jag inte hade nytta av dem på en gång skulle jag inte investera själv. (men det kanske beror på att jag redan har rätt mycket rr poäng på hög - ymmv)
 

M.K

Medlem
70’ RR som de finare hotellen kostar innebär ca 2200sek per natt med dagens dollarkurs. Jag köpte en del i somras med samma bonus och liknande dollarkurs. Mitt köp betalades sedan med MR poäng under Amex Platkampanjen. (3,3MR=1RR) Jag såg värde i det då köpet innebar tre 70’ nätter tillgodo.

Har du ett bestämt mål, vill fylla på lite till en bonusnatt, eller tror på en normaliserad värld snart (med högre hotellpriser) och/eller stigande dollar kan det såklart vara värde i erbjudandet @ekf Personligen tror jag tyvärr normaliseringen dröjer. Jag har dock aldrig sett en högre bonus än denna återkommande kampanj.
 
Last edited:

ekf

Medlem
Vid närmare eftertanke så var det inte så förmånligt som det först lät.. det finns säkert sweetspots utomlands, men efter en enkel kalkyl enligt nedan så blir det nog inget för mig denna gången i alla fall...

Radisson Blu Riverside Göteborg, 44k poäng/natt
((44000 poäng / 1000) * 7 USD * 8,895) / 2 = ca 1370 SEK per natt.
Fullt flexibel rate just nu utan rabatt är 1187,50 SEK per natt och det finns rum för så lite som 950 SEK per natt...

Radisson Blu Scandinavia Göteborg, 50k poäng/natt
((50000 / 1000) * 7 * 8,895) / 2 = ca 1557 SEK per natt.
Fullt flexibel rate just nu utan rabatt är 1311 SEK per natt och det finns rum för så lite som 1048 SEK per natt...
 

mha321

Medlem
Vid närmare eftertanke så var det inte så förmånligt som det först lät.. det finns säkert sweetspots utomlands, men efter en enkel kalkyl enligt nedan så blir det nog inget för mig denna gången i alla fall...

Radisson Blu Riverside Göteborg, 44k poäng/natt
((44000 poäng / 1000) * 7 USD * 8,895) / 2 = ca 1370 SEK per natt.
Fullt flexibel rate just nu utan rabatt är 1187,50 SEK per natt och det finns rum för så lite som 950 SEK per natt...

Radisson Blu Scandinavia Göteborg, 50k poäng/natt
((50000 / 1000) * 7 * 8,895) / 2 = ca 1557 SEK per natt.
Fullt flexibel rate just nu utan rabatt är 1311 SEK per natt och det finns rum för så lite som 1048 SEK per natt...
Glöm inte heller att du tjänar poäng på en cash stay, så ekvationen blir ännu sämre...
 
  • Gilla
Reactions: ekf

ekf

Medlem
Just den promon står faktiskt som att award stays räknas.
Intressant.. ja då sjunker ju kostnaden för poängbokningarna med 156 SEK per natt, men det blir fortfarande pass.. pengarna är nog tryggare på banken än som RR-poäng hos Radisson som ni redan påpekat.
 

jerixon

Medlem
Gäller att bo i storstäder som London eller NYC för att få bra värde =)

Vid närmare eftertanke så var det inte så förmånligt som det först lät.. det finns säkert sweetspots utomlands, men efter en enkel kalkyl enligt nedan så blir det nog inget för mig denna gången i alla fall...

Radisson Blu Riverside Göteborg, 44k poäng/natt
((44000 poäng / 1000) * 7 USD * 8,895) / 2 = ca 1370 SEK per natt.
Fullt flexibel rate just nu utan rabatt är 1187,50 SEK per natt och det finns rum för så lite som 950 SEK per natt...

Radisson Blu Scandinavia Göteborg, 50k poäng/natt
((50000 / 1000) * 7 * 8,895) / 2 = ca 1557 SEK per natt.
Fullt flexibel rate just nu utan rabatt är 1311 SEK per natt och det finns rum för så lite som 1048 SEK per natt...
 
Toppen