Senaste nytt

10 dagar i Los Angeles och södra Kalifornien i juli

Homer

Medlem
Jag körde den här svängen i maj förra året. Tog tre-fyra dagar och skulle gärna göra det igen.

Visa bifogad bild 89254
Visa bifogad bild 89255


Bättre att gå till fots och se sevärdheterna på nära håll,
på 10 dagar klämmer även en pigg pensionär John Muir trail


5c28f654d9465e707ab0b55c62c88677.jpg



john-muir-trail-map-new-awesome-muir-woods-trail-map.jpg
 

fcx

Medlem
Vad gör man i Baketsfield? Har en natt där och bor nära 4 bryggerier men tänkte om det fanns något annat också? Eller passerade du bara igenom?

Jag kom sent och åkte tidigt. Bodde lite utanför stan, åt en god burgare. Hade telefonkonferens med Sverige från hotellbalkongen. I övrigt inga bestående minnen.
 

palmen

Moderator
Jag kom sent och åkte tidigt. Bodde lite utanför stan, åt en god burgare. Hade telefonkonferens med Sverige från hotellbalkongen. I övrigt inga bestående minnen.
Ungefär som mina planer få, förutom att det blir öl istället för telefonkonferens. Tanken är att lämna väldigt tidigt och köra genom Death Valley.
 

Jonas C

Medlem
Stort tack för alla tips. Har grävt djupt och länge och har bestämt mig för att köra 7 nätter i Los Angeles och spendera 2-3 nätter på annan ort. Palm Springs och Joshua Tree känns lockande, men är lite tveksam till hur det är att vistas där under sommaren. Är det värt att besöka öknen i juli eller bör man hålla sig till kusten?
 

Mimer

Medlem
Stort tack för alla tips. Har grävt djupt och länge och har bestämt mig för att köra 7 nätter i Los Angeles och spendera 2-3 nätter på annan ort. Palm Springs och Joshua Tree känns lockande, men är lite tveksam till hur det är att vistas där under sommaren. Är det värt att besöka öknen i juli eller bör man hålla sig till kusten?

Palm Springs kan nå 40-45 grader Celsius i juli men då det är "torr" värme så är det ändå uthärdligt. Men definitivt varmt så det räcker.
 

Homer

Medlem
Stort tack för alla tips. Har grävt djupt och länge och har bestämt mig för att köra 7 nätter i Los Angeles och spendera 2-3 nätter på annan ort. Palm Springs och Joshua Tree känns lockande, men är lite tveksam till hur det är att vistas där under sommaren. Är det värt att besöka öknen i juli eller bör man hålla sig till kusten?

Joshu Tree - om du inte tänkt vandra eller klättra så spelar det inte så stor roll.
Dessutom är ju titta på stjärnorna en av de största attraktionerna och det gör man ju när solen gått ner.

How to Plan a Joshua Tree Stargazing Trip ⋆ Space Tourism Guide
Stargazing - Joshua Tree National Park (U.S. National Park Service)
 
Stort tack för alla tips. Har grävt djupt och länge och har bestämt mig för att köra 7 nätter i Los Angeles och spendera 2-3 nätter på annan ort. Palm Springs och Joshua Tree känns lockande, men är lite tveksam till hur det är att vistas där under sommaren. Är det värt att besöka öknen i juli eller bör man hålla sig till kusten?
Väljer du Palm Spring se till att boendet du skaffar har en pool, annars blir det outhärdligt. Var där i juli för 3 år sen och vi hade över 40 grader varmt dygnet runt. Som ngn skrev så är det en härligt torr värme, men det är varmt. :cool:
Kan även rekommendera att att du/ni tar en tur upp på bergen med Palm Spring aerial tramway.

Home – Palm Springs Aerial Tramway
 
Toppen