Senaste nytt

10 dagar i Los Angeles och södra Kalifornien i juli

lilydock

Medlem
Jag tycker personligen inte att 10 dagar är för mycket i LA. Sist delade vi dock upp vistelsen på ca 10 nätter i 3 med mer lokala boenden. Venice/Westwood/en natt vid Disney. Kan rekommenderas för undvika timslånga bilsträckor.

Yosemite är fantastiskt, även om enklare ta sig hem från SF därifrån.
 

Robert flysas

Moderator
Jag tycker tvärtom. Brukar boka vårt favorithotell i Santa Monica. Nära med taxi till mycket. Kvällsmiddag i Malibu. Jag/vi brukar satsa på 14-17 dagar på hotell i Santa Monica. Vakna upp o se havet. Roomservice med frukost mm. Älskar detta SÅ mycket.
 

jerixon

Medlem
Jag tycker även jag det är för mkt att bo på ett ställe - men det går att göra mkt. Hade satsat på San Diego / La Jolla och lite andra boenden längs kusten också :)
 

Alf

Medlem
Jag skulle inte stanna 10 dagar i LAX, jag tycker det är en ganska tråkig stad när man sett de större sevärdheterna. Stökigt att ta sig mellan alla platser trots att man har bil eftersom det hela tiden är köer, köer och åter köer.

Jag skulle som så många andra föreslår, hyr en bil och åk kustvägen till San Diego som har en vettig och trevlig stadskärna. Varför inte ett besök på Queen Mary i Long Beach innan du lämnar LAX.

Vill du ha ytterligare utmaning så gör en dagsutflykt till gränsstaden Tijuana i Mexiko. Ett vansinnigt ställe som inte inbjuder till någon mer turism i Mexiko. Ta bilen eller spårvagnen från San Diego till gränsen.
 

Mimer

Medlem
Det är naturligtvis inte något problem att slå ihjäl 10 dagar i Los Angeles, men som jag och många andra har varit inne på så behöver du inte 10 dagar att beta av de stora sevärdheterna i Los Angeles, snarare halva den tiden. Och varför då inte passa på att göra en utflykt, passa på att se (minst) ett ställe till när man har gjort en så pass lång resa.

Lägger till en utflykt till Catalina Island också som jag tycker är förbaskat trevligt.
 

fcx

Medlem
Jag körde den här svängen i maj förra året. Tog tre-fyra dagar och skulle gärna göra det igen.

FB_IMG_1555316895084.jpg
FB_IMG_1555316900438.jpg
 
Toppen