Senaste nytt

10 dagar i Los Angeles och södra Kalifornien i juli

Jonas C

Medlem
Reser till Los Angeles i Juli och kommer sammanlagt ha 10 nätter på plats. Jag har besökt Los Angeles en gång tidigare och blev väldigt förtjust i staden, därav valet att åka tillbaka på sommaren. Nu är frågan om man bör spendera alla 10 dagar i Los Angeles eller om man bör dela upp tiden på annan ort i södra Kalifornien. Har tidigare besökt San Francisco och närliggande områden så känner inte för att åka tillbaka dit.

Jag tar däremot gärna emot tips på ställen i närområdet där man kan spendera ett par nätter eller åka på en dagsutflykt till. Helst inom bilavstånd. Sol och bad står inte jättehögt på min prioriteringslista, däremot föredrar jag vandring och fin natur.
 

fcx

Medlem
Tio dagar är för länge i LA. Ta en hyrbil och bränn av några dagar i bergen. Längre än en dagsutflykt.
 

mha321

Medlem
Kan bara hålla med dem som rekommenderar San Diego.

När i Juli? Prickar du in ComicCon är det alltid en upplevelse (behöver inte alls gå på ComicCon, räcker utmärkt med att sitta med en drink och titta på folk). Å andra sidan kan det vara riktigt idiothöga priser då -- men bra läge att spendera poäng, om det går.
 

Homer

Medlem
Death Valley naturligtvis!
Finns ju möjlighet att du få uppleva värmerekord, högsta tillförlitliga temperaturen som uppmätts är 54 °C i juni 2013 och juli 2018 var varmaste månaden någonsin.
 

Börnen

Medlem
+1 På Death Valley. Tufft att vandra där bara. Men går bra att kombinera med Yosemite. Då i kan man välja att köra in i dalen via Tioga Pass
 

Mimer

Medlem
Jag tycker också att det kan bli väl långt att turista tio dagar i Los Angeles, så ta en tur.

Jag håller med om San Diego, inte alltför långt att köra heller. Las Vegas, Yosemite och Death Valley är alla också bra men det tar betydligt löngre tid att köra till och juli kan vara väldigt varmt så frågan är hur mycket du vill sitta i bilen.

Gillar du vin? Ta två dagar och besök vingårdarna i Santa Ynez dalen, då kan du även inkludera ett stopp i Santa Barbera.

Hikes... I Los Angeles så är Runyon Canyon och Bronson Canyon nästan måsten. Lite längre bort har du Mount Baldy och Eaton Canyon två bra hikes i min mening.
 
Toppen