Senaste nytt

10 år 8244 inlägg

011430121

Medlem
Först en sådan här dag går mina tankar till Jacob Molin som var en av BC grundarna och skrev otaliga artiklar och inlägg här på BC
Medlemmen @ESSA Jessica Lindberg, gick bort i sina bästa år.
Läs gärna länkarna

Idag för 10 år sedan, anmälde jag mig till BC, efter några dagar före hade läst artikeln i Dagens Industri, med Martin Björnström måste erkänna att jag minns artikeln som betuydligt större tro ett uppslag.
50EA3C7C-E6A1-43D9-9A34-D18CEAD57231.png


Anmälan till forumet blev en förändring i mitt sociala liv!
Har träffat så många fantastiska personer på forumet, både fysiskt och bakom skärmen.

När jag läste artikeln i DI tänkte jag att ”det där skall jag suga i mig” i denna veva hade jag bytt jobb från ett som jag hade ca 220-250 flygningar om året under flera år, var EBP i 5 år.
Det hade blivit betydligt färre flygningarna i nya jobbet

Har alltid varit intresserad att flyga, och nördig på allt som gäller flygtidtabeller, flygplansmodeller, konfugering av kabinen o.s.v.
Samt uppskattar nostalgi @Alf och @Hans Jakobsson fortsätt att berätta om de gamla goda dagarna.

Många undrar vad jag har för bokstavskombinationer, jag försöker skämta med att det är många, SAS,KLM,BA, LH med flera

När jag anmälde mig som medlem trodde jag att något inlägg kommer jag aldrig att skriva( nu hörde jag någon som sa "varför höll han inte det löftet")

När BC var nytt kom de flesta inläggen på kvällen, det var i början runt 5-10 inlägg, jag läste varje ord som skrevs! Det var kanske runt 10-15 personer som var aktiva i början, många var inlägg priser kampanjer från Dr.Miles

En annan sak som har förändrats sedan starten är att de är mycket fler bilder i inläggen numera.

Måste erkänna att jag inte läser alla inlägg nu, men försöker följa trådar och medlemmar som skriver det som jag är intresserad av.

De första åren var det träffar på Monks i Stockholm även i Göteborg var det regelbundna träffar, i Stockholm kunde det vara ibland runt 25-30 personer som träffades. Speciellt på torsdagsträffarna bokades det resor.

I början av BC eran var det flygbolag som såg BC och dess medlemmar som potentiella kunder, Karin på KLM/AF var väldigt aktiv och svarade på alla frågor runt hennes bolag.
Karins arbetsgivare sponsrade en bussresa från Landvetter till Radisson Riverside (Kvällstidningarna skulle kalla det att resan var med lyx buss och Champagnen flödade)

Vid ankomsten till Radisson var det sponsring med en kvälls buffé tror att det var SAS som stod för det kalaset, Birgitta från SAS lounger medverkade i alla fall

Den första träffen var på Grand Hotell i Stockholm och sponsrades av SAS undrar om inte även AMEX var med, även där var det Champagne som serverades, tyvärr kan jag ha fel (skäms) på vilka som betalde eventen i början.

BA ordnade en träff i Cardiff där vi fick se en D check på en 747a, resan startade med BA 781 som den dagen var en 787-8 som gjorde sin jungfruflygning.
Innan avgången var gaten uppdukad med bland annat snittar och ädla drycker.

Martin Björnström var verkligen en eldsjäl när han var aktiv på BC, ordnade flera träffar för oss medlemmar och en oförglömlig resa, SAS sista MD-80, tack Martin för allt du har gjort för oss medlemmar som var med i början, utan dig och Jacob hade vi inte kunnat varit på detta forum idag.
Under åren som har kommit och gått har BC medlemmar antalet ökat, tyvärr har några medlemmar slutat att närvara på forumet, många med stora kunskaper om resandet.
Har noterat att vissa medlemmar som inte har syns på forumet på några år varit inne under pandemin.

Vill tacka alla de medlemmar som jag har haft det stora nöjet att träffa och vissa till och med rest ihop med.

Vill avsluta med att även tacka nuvarande moderatorerna som håller koll på vad vi skriver och håller att vi oss till reglerna.
Vid något tillfälle har jag fått tillrättavisande, självklart och med mitt ego så har dessa påpekandena varit helt fel!
 
Last edited:

011430121

Medlem
Tack för en bra beskrivning om 10 år med BC. Jag blev inbjuden av Martin i maj 2011 och läst/skrivit en del under åren, men långt ifrån 8k. Minns följande Mail:
”Jag vill bara tipsa om att vi nu öppnat biljettförsäljningen till vår tvåårsfest den 28:e Augusti.”
Innan någon vänlig själ skriver, det är inte antalet som räknas utan det är innehållet som är väsentligast.
 

JensE

Medlem
Tiden går så fort. Själv upptäckte jag forumet av en slump under betaperioden i April 2011.
Nu är man inte så aktiv längre men jag kommer ihåg de första åren, man läste verkligen vartenda ord de duktiga medlemmarna skrev och lärde sig massor.
Har inte varit på ett flyg nu sedan Januari 2020 men jag hoppas och ser fram emot att få träffa er igen i loungen, på flygplanet etc inom snar framtid.
 

011430121

Medlem
Tiden går så fort. Själv upptäckte jag forumet av en slump under betaperioden i April 2011.
Nu är man inte så aktiv längre men jag kommer ihåg de första åren, man läste verkligen vartenda ord de duktiga medlemmarna skrev och lärde sig massor.
Har inte varit på ett flyg nu sedan Januari 2020 men jag hoppas och ser fram emot att få träffa er igen i loungen, på flygplanet etc inom snar framtid.
JensE, de första minnena jag har av dig är när man var i loungen på ARN T2 så var du alltid där på väg till LHR för vidare färd till USA, upplevde att du pendlade dit
 

JensE

Medlem
JensE, de första minnena jag har av dig är när man var i loungen på ARN T2 så var du alltid där på väg till LHR för vidare färd till USA, upplevde att du pendlade dit
Stämmer ganska bra det :) Var främst mellan 2010 till 2016-17 som jag flängde över atlanten som mest.
Nu har jag inte varit där sedan 2019, vilka kontraster. Om dom öppnar upp gränsen i Augusti så blir det nog ett besök.
Annars så är mina första flyg sedan covid planerade till 25 September. Så ses i guldloungen på ARN då kanske!
 

JacobGBG

Medlem
Herregud, var det redan 10 år sedan? Blev personligen inbjuden av min namne Jacob Molin (RIP) via FlyerTalk vid ungefär samma tidsperiod. Har de senast ca 5 åren varit väldigt begränsat aktiv pga familjeliv men sekunden restriktionerna släpper så kommer man vara lika taggad igen som den våren för ett decennium sedan!
 

GOTATH

Medlem
Ja vilken resa det varit med BC! Firade 10 år för ca två veckor sen och det var en av de bättre besluten man tog att bli medlem. Fått flera härliga vänner och varit med om resor jag sent glömmer! Drömde som yngre att få åka business och ha guldkort och nu firar jag åtta år som EBG och har åkt business fler gånger än jag hade hoppats på. Mycket tack vare detta härliga forum!
 
Toppen