Senaste nytt

”Lounge on the go” med AMEX Platinum i Malmö, Götebirg & Luleå AirPort (4/2-31/12, 2019)

samet

Medlem
Thx, bro! Då blir det förrättswrap på fredag på Espresso House GOT, (enkelt) bubbelfika hos SAS, varmrätt hos Pontus på ARN och kvällsfika hos renoverande SAS Gold i CPH. Plus den speciella boxen x 3 på SAS plåten däremellan. :) Ska förvarna min polare som hämtar mig på HAM att jag nog kommer va rätt social.... Samma procedur fast omvänt när jag vilat o jobbat i fyra dagar.

Snygg optimering av loungehäng! När är du på ARN? Åker SK161 till GOT 14.45 men är sugen på Pontus innan om det passar och jag får följa med dig...?
 

samet

Medlem
Killgissar men PP är ju fristående, bara att man fått kortet via AMEX, så de besöken borde inte vara några problem att kombinera.

Likaså att göra besök i lounger/frukostpåsar på olika flygplatser.

Däremot kanske det inte är okay med både påse och Pontus på ARN.
 

Niclas.J

Medlem
Killgissar men PP är ju fristående, bara att man fått kortet via AMEX, så de besöken borde inte vara några problem att kombinera.

Likaså att göra besök i lounger/frukostpåsar på olika flygplatser.

Däremot kanske det inte är okay med både påse och Pontus på ARN.

Fast ditt besök i en PP-lounge rapporteras ju sannolikt till Amex. Och ditt exempel finns inte, eftersom ingen sådan påse erbjuds på Arlanda.
 

samet

Medlem
Fast ditt besök i en PP-lounge rapporteras ju sannolikt till Amex. Och ditt exempel finns inte, eftersom ingen sådan påse erbjuds på Arlanda.

Sant, ingen påse på ARN, jag läste slarvigt.

Det jag tänker är att PP inte är detsamma som Amex lounger utan ett separat köpt program.

Fast med det du säger. Var kan man få bpde påse och lounge? GOT har ju Vinga lounge som är PP, MMX har Bra loungen, kan det vara dessa de syftar på? Eller är det bara en formulering som slunkit med?

Jag ser fram emot att @Sir Lemon provar och rapporterar.
 

Niclas.J

Medlem
Fast med det du säger. Var kan man få bpde påse och lounge? GOT har ju Vinga lounge som är PP, MMX har Bra loungen, kan det vara dessa de syftar på? Eller är det bara en formulering som slunkit med?

Jag ser fram emot att @Sir Lemon provar och rapporterar.

Precis. :)

Jag har provat flera ggr, erbjudandet i Göteborg har funnits i ett halvår (?) eller så. Dvs. använt Esp House på GOT och Pontus på ARN samma dag. Dock ej Esp House och Vinga Lounge i GOT vid samma besök, eftersom jag anser det vara relativt tydligt att det är vad som avses.
 

Sir Lemon

Medlem
Precis. :)

Jag har provat flera ggr, erbjudandet i Göteborg har funnits i ett halvår (?) eller så. Dvs. använt Esp House på GOT och Pontus på ARN samma dag. Dock ej Esp House och Vinga Lounge i GOT vid samma besök, eftersom jag anser det vara relativt tydligt att det är vad som avses.
Då är jag räddad! Avstår PP på GOT och väljer enbart SAS-bubblet o salamin där :)
 
Toppen