Senaste nytt

”Bot bokar av” Star Alliance awardresor utan notis?

Capa

Medlem
Fick också min Firstresa till Tokyo avbokad igår. Bara en notis i appen "your booking has been cancelled". Inget mail eller sms eller liknande. Ringde direkt igår kväll till guldsupporten och fick svaret att "ring imorgon bitti kl 8, då har eurobonusavdelningen öppet och kan hjälpa dig. Vi känner till problemet, det kommer lösa sig". Sagt och gjort, hängde på låset kl.8 och fick prata med en kvinna på supporten. "Du är inte ensam, det verkar som att roboten har härjat runt lite i helgen så vi har en hel del jobb med att städa upp detta". Jag frågade om det fanns någon risk att man tappar biljetten, hon svarade "de (eurobonusavdelningen) kommer att lösa detta. Jag såg att du hade First så de får helt enkelt lösa det här. Jag skickar över den dit så återkommer de under dagen". Har gått drygt två timmar nu men har inte hört något. Otroligt märkligt detta. La oerhört mycket tid på att få till den här bokningen. Ombokades en gång (la till anslutningsflyg) Star Alliance bokning med 2-4-1. Märkligt att vissa verkar ha fått hjälp medan de väntar i telefon. Det verkar vara wait and see om gäller. Agenten sa också "ja det är i alla fall inget fel på spänningen när roboten härjar". Lite för "spännande" för min smak dock :).
 

Samosaguas

Medlem
Då var det dags för mig att drabbas också :( Fick notifikation i appen igår om att bokningen till Bali nästa sommar var avbokad.

Ringde SAS på morgonen 9:30 idag. 6 före i kön trots EBG. Efter en dryg kvart i kö fick jag snacka med en kille som sa att mitt samtal var det tredje på raden som gällde avbokade biljetter och som han uttryckte det: "Vi har en bot som håller på....".

Efter en stund lovades att biljetterna skulle ställas ut på nytt men att det var Eurobonus-avdelningen som fixar det. Bara att hoppas att det går enligt plan.
 

wifferdille

Medlem
Agenten jag pratade med imorse sa att felet var känt och att enligt honom så var det 2-4-1 resor som hade blivit ombokade (med tillhörande återbetalning) som triggade bot:en att felaktigt avboka dem.
 

Doctor-X

Medlem
Agenten jag pratade med imorse sa att felet var känt och att enligt honom så var det 2-4-1 resor som hade blivit ombokade (med tillhörande återbetalning) som triggade bot:en att felaktigt avboka dem.

Min resa är ombokad, men aldrig någon återbetalning. Jag ligger iofs + några 100kr i skatt då det blev billigare efter ombokning som skall återbetalas efter genomförd resa.
 

ramo

Medlem
Samma svar att boten avbokat.. 3dje gången min bokning drabbas, agenten var borta 20min och svarade sen att dem kommer ordna bokningen pånytt. Kort därefter kom mail med biljetterna.
Dock stor chans att detta kommer upprepas tills rese dagen :/
 

mha321

Medlem
Agenten jag pratade med imorse sa att felet var känt och att enligt honom så var det 2-4-1 resor som hade blivit ombokade (med tillhörande återbetalning) som triggade bot:en att felaktigt avboka dem.
Isåfall kanske det var samma bot som äntligen fixade återbetalning förm ig på en avbokad resa :) Den kanske tyckte att det var för få avbokade resor kvar att hantera, så den drog några extra...
 

wifferdille

Medlem
Min resa är ombokad, men aldrig någon återbetalning. Jag ligger iofs + några 100kr i skatt då det blev billigare efter ombokning som skall återbetalas efter genomförd resa.

Det fallet du beskriver passar fortfarande in på vad agenten sa till mig. Han sa aldrig att återbetalningen faktiskt behövde ha skett, utan att bot:en tydligen triggade på att det fanns en (avvaktande eller utförd) återbetalning i ombokade resor.
 

Samosaguas

Medlem
Då var det dags för mig att drabbas också :( Fick notifikation i appen igår om att bokningen till Bali nästa sommar var avbokad.

Ringde SAS på morgonen 9:30 idag. 6 före i kön trots EBG. Efter en dryg kvart i kö fick jag snacka med en kille som sa att mitt samtal var det tredje på raden som gällde avbokade biljetter och som han uttryckte det: "Vi har en bot som håller på....".

Efter en stund lovades att biljetterna skulle ställas ut på nytt men att det var Eurobonus-avdelningen som fixar det. Bara att hoppas att det går enligt plan.
...och nu kom de nya biljetterna. Då återstår att försöka komma in på Turkish App och se om platsbokningarna ligger kvar.
 
Toppen