Senaste nytt

”Bot bokar av” Star Alliance awardresor utan notis?

ramo

Medlem
Samma sak här, reser nästa torsdag och nu har bokningen åter blivit avbokad (tredje gången). Varje gång jag ringer in så ordnar dem biljetterna pånytt och säger att allting ser bra ut. Får se den här gången...
 

LPC123

Medlem
Fått meddelande i sas appen att våran resa till Chicago i vår blivit avbokad. Ren sas award. Märkligt det som händer och helt absurt. Har bokat resa för svärföräldrarna samma datum med Swiss men den verkar vara orörd än så länge, det är en award också.
 

Lukas S

Medlem
Uppdatering:

Samtal #1: ”det finns inget vi kan göra”. Vägrade ens kolla med kollega.
Samtal #2: ”det finns inget vi kan göra, kan du inte åka nån annan stans nån annan dag?”. Efter väldiga påtryckningar från min sida gick han med på att kolla med kollega. On hold i 15 minuter, därefter ”jadu, vi får se vad man kanske kan göra, om något, och återkomma senare under dagen”. Så nu ska SAS återkomma.

Om jag skulle satsa pengar på något skulle det vara att de a) inte ringer upp som lovat och b) inte kommer hjälpa till alls. Klassisk SAS, liksom. Räknar med att få ringa upp 100 gånger till under veckan och sen få boka resan med pengar istället.
 

intuition

Medlem
... ”det har hänt en del på senaste tiden, jag vet inte varför, men det är en bot som bokar av massa resor med Star Alliance”. ...
Det är ju en väldigt speciell information att ge ut till en kund. Framkom det något mer om vad denna bot är för något?

Jag menar, är det en extern attack på SAS system? Är det något i SAS egen automatiserade biljetthantering som blivit buggigt? Är det ...?

Jag har aldrig hört en kundtjänst svara på ett sådant specifikt sätt att man namger problemet ("en bot") som att det vore fullständigt normalt och något som en kund kan förstå. Har svårt att tro att myndigheter som använder automatiserad beslutsfattande (typ FK) skulle svara medborgaren "Nä du, det är en bot som har dragit ner ditt bostadsbidrag med 50%, det finns ju inget vi människor kan göra åt det".
 
Toppen