”Bot bokar av” Star Alliance awardresor utan notis?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Lukas S, 20 December 2020.

  1. Lina W

    Lina W Ny medlem

    Ort:
    Grillby
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick ett mejl om återbetalning från SAS och kollade upp var det kom ifrån och såg att de refererade i återbetalningen till den här bokningen. Min sambo chattade direkt med SAS kundservice som skrev att våra biljetter var borta och att de skulle försöka återställa det. Men min sambo ringde Amex numret och den personen hjälpte oss att återskapa biljetterna. Tog någon timme innan biljetterna genererades igen. En ledtråd var också att när vi loggade in på mitt konto på SAS och tittade på bokningen stod det helt plötsligt att biljetter inte genererats för bokningen och på Swiss var E ticket numren borta som var där igår. Tydligen kan jag inte stava till San Francisco heller:)...;)
     
  2. Lina W

    Lina W Ny medlem

    Ort:
    Grillby
    Land:
    Sverige Sverige
    Nu var jag, sambo till Magnus Bergström , inloggad och svarade MajaKlara..Ny på detta;)
     
    Berglund och Tonton gillar detta.
  3. Lina W

    Lina W Ny medlem

    Ort:
    Grillby
    Land:
    Sverige Sverige
    Tänkte säga med tanke på MajaKlaras fråga om hur vi märkte det var att första gången det hände oss för några veckor sen var att det plingade till i appen på Magnus telefon att bokningen vi då hade, vi hade bokat i juni till Miami, var avbokad. Dagen efter ringde vi till SAS och fick höra att det var en bot som orsakat avbokningen. De lyckades återställa bokningen till Miami men sen några veckor senare ombokade vi till San Francisco i höst eftersom vi är osäkra på om USA öppnar till i juni då vi skulle till Florida. Återstår och ser vad som händer nu med vår bokning...
     
  4. Maja

    Maja Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Hur hittade du en referens vilken bokning det gällde? Har precis fått en refund notice, men kan ej hitta vilken bokning det gäller. Ser inte heller att något är avbokat när jag loggar in och kollar mina bokningar. :eek:
     
  5. Big Birger

    Big Birger Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Samma här. Försöker att matcha mot någon av mina avbokade resor, men hittar ingen match så här långt. Alla mina existerande bokningar ser ut att vara kvar. Lite segt att de inte skriver vilken resa som avses i "refund notice". Bokningsreferens hade de kunnat bjuda på åtminstone.
     
  6. Maja

    Maja Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Det enda jag kan hitta är en avbokning som jag redan fått tillbaka pengarna för... Fattar ingenting! :eek::rolleyes:
     
  7. ekf

    ekf Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    I de refund notices som jag fått så står biljettnumret med, det borde du ju kunna jämföra med dina existerande bokningar...
     
  8. Maja

    Maja Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Tack, sökte IGEN och tror mig ha hittat igen en bokning! Ska avvakta och se om det kan vara denna... Det sjuka är att det finns ingen som helst avbokningsbekräftelse på denna resa och jag har uppenbarligen slarvat också med att registrera min avbokning av denna tripp för jag hittar ingen notering när jag har avbokat den heller.
     
    Last edited: 20 Januari 2021
  9. Big Birger

    Big Birger Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    La pannan i mer djupa veck, och sökte även i några andra brevlådor. Och av någon anledning fanns det en bokning i en annan brevlåda med detta ticket-nummer som jag fick refund för. Så allt är i sin ordning. Det var refund för en resa som jag avbokade i november.
     
  10. Maja

    Maja Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Vände också upp och ner på varenda mailbox och kan komma fram till att detta är en avbokning som gjordes i oktober! Jag saknar helt en avbokningsbekräftelse och har uppenbarligen slarvat med mina egna noteringar! Tur att SAS hade bättre koll än vad jag själv hade i detta läge.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×