”Bot bokar av” Star Alliance awardresor utan notis?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Lukas S, 20 December 2020.

1. direktörnSE

direktörnSE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Va fan :( Helt otroligt.

2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Ring igen tills du får prata med en vettig person på supporten

marbe166 och Mr Basic gillar detta.
  3. Mr Basic

Mr Basic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så dj-vla surt! :mad:
    Gissar att vi som hänger på BC var rätt snabba på detta problem och därför löste det sig för de flesta, dock inte alla. :(
    Min danska är minst sagt svag men om ”gebyr” betyder avgift så ska du självklart kräva åter varenda krone/poäng du lagt ut för den avbokade resan.

Edit. ännu bättre att följa @palmen förslag ovan, på dem igen (och igen).

4. marbe166

marbe166 Medlem

Norska...och gebyr betyder avgift.

5. Mr Basic

Mr Basic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, nu förstår du vidden av min okunskap i ”danska”. :D:oops:

jonten, Frisk78, sbbn017 och 9 andra gillar detta.
  6. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och hur många samtal/timmar väntetid kommer det att krävas för att hitta denna vettiga person

7. Thomas Sorensen

Thomas Sorensen Ny medlem

Land:
    Norge Norge
    Beklager at jeg var utydelig. Jeg får naturligvis igjen avgiften fra de nå "forsvunnede" billettene, men fikk også beskjed om at Booking Gebyret / Avgiften for å bruke telefonen for å booke måtte betales på nytt dersom jeg ønsker å booke "nye" billetter på et annet tidspunkt. Synes jo det var rart, da de pleier å frafalle Booking gebyr / Avgift dersom det skjer endringer / kanselleringer.

Men skal gjøre som flere her har sagt, og forsøke å ringe tilbake for å kanksje snakke med noen som er litt mer hjelpsomme. Takk for rådet.

hco, Mr Basic och El0 gillar detta.
  8. Linmet

Linmet Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja la 8-12h på att få ordning på vår bokning. Gick igenom många agenter.

Har fortfarande inte löst sig helt då jag betalt ombokningsavgifter för biljetter jag inte längre har.... men valde efter råd här skicka feedback istället för 2 v sen. Ska bli intressant se vad svaren på dem blir någongång till sommaren eller när du SAS svarar.
    Har dock ett muntligt löfte att om rätt biljetter blir tillgängliga igen ska jag få omboka utan avgift. Får se hur det går med den saken...

Jag hade ringt igen och krävt revenuebiljetter på resorna. Gick ju dock inte vägen för mig trotts att jag "Krävde" detta flera gånger. Men kämpa på...

9. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Allt från 1 samtalen till oändligt skulle jag säga. Att det är uruselt av sas att deras support inte klarar hantera detta är ju en helt annan sak. Men vad är alternativen? Rösta med fötterna går ju inte för denna resa utan kan bara appliceras framöver

micke gillar detta.
  10. Linmet

Linmet Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan ge lite positiv update. På min resa idag såg jag det dykt upp tillgänglighet på en routing CUN-LIS-ARN (ej längre via london vilket jag bedömer som mycket sannolikare att vi kommer iväg för att undvika UKs "Self isolate" även vid transfer). Ringer in. Svar på 30 sek. Får tala med en vad jag bedömer ung svensk kvinlig agent. Hon hittar resan direrekt (kollar även ett datum till åt mig) och bokar den. Jag påtalar att min resa blev ombokad av botten och att jag var utlovad slippa ombokningsavgift. Hon svarar absolut den ska vi inte ta och hela förvarandet är löst på 4 min.

Nu återstår bara att se biljetterna dyker upp också :)

jonten, Tamas, Maja och 15 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!