Senaste nytt

”Bot bokar av” Star Alliance awardresor utan notis?

Lars J

Medlem
Mina biljetter är borta. De kan ej boka reveneue. Vägrar ersättning. vill jag ska boka TAP och betala nya skatter utan att först få tillbaka de ca 9k jag redan ligger ute med. Blev en ganska lång dialog om att det är helt orimligt jag ska betala 10k till för sämre biljetter utan att få tillbaka de gamla. Vilket jag inte tänker göra utan att först få tillbaka pengarna. Han skickade ärendet till supervisor....

Därmed ska jag tydligen nu få tillbaka alla skatter poäng och vouchers....

Fruktansvärt besviken och försöker ringa talinn igen för att ta det ett varv till med någon annan.

Frågar om de tänker ersätta detta på något vis. Han svarar nej. Varpå jag frågar om han tycker det är rimligt. Han svarar att han inte kan bedöma det och ber mig fylla i något formulär på hemsidan....

Jävligt märkligt vissa får revenue och vissa blir totaltvägrade viilket jag nämnde.
Kan säga att jag varit extremt trevlig, saklig i mitt bemötande.

Jeg mistet 2 billetter til MLE med TK Business til sommeren, da jeg ringte(SAS ikke 2-4-1 telfonen) snakket jeg med en hyggelig svenske som sa han ikke hadde myndighet til å løse dette selv, men skulle sende det videre til Eurobonus/booking avdelingen som tok seg av dette... etter 2 timer fikk jeg nye revenue billeter(klasse Z og D)..
 

Capa

Medlem
Det är ju ganska vanligt att EB-biljetter bokas utan att få med EB-numret (vilket i sig är lite fascinerande). Men i just det här fallet kanske det är bra, och sannolikheten för att få in poäng är större om man ser till att spara alla boardingkort och istället efterregistrera.

Ursäkta OT men är det bättre att inte lägga in EB-numret då alltså och sedan retroregga? Kan vara för sent, verkar inte som det går att ta bort.. Aja, vi får se hur det blir. Har aldrig varit med om detta tidigare så vardefullt att veta hur ni tänker :). Trevlig julklapp från SAS oavsett!
 

Peter G

Medlem
Hej alla.

Som Tech Lead för Loyalty Solutions på SAS vill jag dels nämna att jag utifrån min roll fångat upp denna tråd men än mer informera om att detta har högsta prioritet från en rad olika resurser sedan en tid tillbaka.

Jag återkommer.

Med vänlig hälsning,
Peter
 
Hej alla.

Som Tech Lead för Loyalty Solutions på SAS vill jag dels nämna att jag utifrån min roll fångat upp denna tråd men än mer informera om att detta har högsta prioritet från en rad olika resurser sedan en tid tillbaka.

Jag återkommer.

Med vänlig hälsning,
Peter
Heja er! Berätta gärna mer sen vad som hände. Vi är ju trogna kunder och bidrar gärna till bättre lösningar som gynnar alla i nuläget.
 

Linmet

Medlem
Peter G. Det var uppskattat.

Mitt case är nu efter 5h och 4 (varav 1 försökte men misslyckades, 2 st svara i princip vi kan inget göra, ganska otrevliga och ungefär det finns värre problem i världen än dina biljetter) agenter idag att jag återigen har biljetter. (I-Class...) . Utan att behöva betala skatten igen (tillsist efter mycket tjatande hjälpte någon "Isak" mig lösa det). Biljetterna är på rätt datum men med andra tider, flugbolag och fler byten. På samtliga punkter mycket sämre.

Dock kvarstår följande:

- Jag har fortfarande inte fått återbetalt mina två tidigare "skatteåterbetalningar" vid ombokningar.
- Vi har nu Sämre ditresa med TAP istället för Turkish. Sämre tider
- Hemresan är sämre med ett extra byte i London (som det ser ut nu vet vi ju inte om det ens går att flyga via London om 5 månader).
- Jag har spenderat 2x 4biljetter x 150 kr på att omboka resan till perfekt routing. Nu har jag inte längre denna routing men har fortfarande betalt dessa 1200 kr.
- Jag har spenderat 4-5h på ombokningar tidigare och nu totalt 6h för att få tillbaka mina biljetter. Förlorad arbetstid.
-

+ Jag har ett löfte att möjliges rerouting längre fram ska jag få göra den utan avgift 4x 150 kr avgift.


Ämnar ringa tillbaka igen imorgon för att få mina skatter och (Isak visste inte vad som nu skulle ske med dem). Samt de 1200 kr för ombokningsavgifter då jag inte längre har den routingen jag betalt att omboka till ska jag omöjligen betala för ombokningarna. (Kan kanske låta giritigt och en skitsak men nog f*n ska det vara rätt...)

Lär efter jag vet det totala utfallet skriva någon form av complaint och hoppas på att få någon kompensation som eurobonusbiljetter.
 

Thornado

Medlem
Ämnar ringa tillbaka igen imorgon för att få mina skatter och (Isak visste inte vad som nu skulle ske med dem). Samt de 1200 kr för ombokningsavgifter då jag inte längre har den routingen jag betalt att omboka till ska jag omöjligen betala för ombokningarna. (Kan kanske låta giritigt och en skitsak men nog f*n ska det vara rätt...)

Jag tycker absolut att du borde få tillbaka dessa pengar, men personligen skulle jag inte våga ringa in och be dem fixa dem över telefon nu. Stor risk att de inte kan fixa det, och jag skulle vara väldigt nervös för vad som kan hända om någon börjar peta i bokningen igen. Jag kanske bara är onödigt paranoid, men jag skulle nog satsa på att fylla i ett klagomål via Customer Care och hoppas att få tillbaka pengarna den vägen (eller allra bäst förstås, om @Peter G har möjlighet att tillhandahålla någon form av "fast track"-väg för att skicka in och hantera ärenden relaterat till just detta).
 

Linmet

Medlem
Jag tycker absolut att du borde få tillbaka dessa pengar, men personligen skulle jag inte våga ringa in och be dem fixa dem över telefon nu. Stor risk att de inte kan fixa det, och jag skulle vara väldigt nervös för vad som kan hända om någon börjar peta i bokningen igen. Jag kanske bara är onödigt paranoid, men jag skulle nog satsa på att fylla i ett klagomål via Customer Care och hoppas att få tillbaka pengarna den vägen (eller allra bäst förstås, om @Peter G har möjlighet att tillhandahålla någon form av "fast track"-väg för att skicka in och hantera ärenden relaterat till just detta).

En sådan complaint är nu inskickad där jag ber om mina totalt 2400 kr jag borde få återbetalda samt kompensation för försämrade flighter och det faktum att jag behövt lägga rejält med tid på detta.
Autosvaret är att handläggningstiden är 6-8 veckor.... underbart.
 
Toppen