Senaste nytt

Översvämningarna i Bangkok

rlager

Medlem
Mina svärförädrar åter till BKK från PEK med Thai den 23 nov. Jag har hjälpt dem att boka resan med deras US Airways poäng. Hoppas att det går att genomföra. Har någon tips på alternativ destination om det inte går att landa in BKK? De åker LH ARN-MUC-PEK(destination) och Thai -BKK(stopover)-LHR-ARN. Problemet är just att de åker med Thai och att BKK är hub (krav för att få ha stopover). De har betalat 100.000 usairwayspoäng i first. Tacksam på förslag på alternativt *A flygbolag med hub nära ett ställe med strand och bad om det inte går att åka till BKK. Om det inte är hub går det ju inte att ha stopover där om jag förstått det rätt. Kanske SQ via SIN är ett alternativ? Det finns ju t.ex. Bintan som ligger utanför SIN. Tacksam för tips.
 
Last edited:

JonW

Medlem
Eftersom många verkar oroliga över kommande resor till Thailand finns det skäl att poängtera att det bara är Don Muang som berörs, och den används numera bara för viss inrikestrafik, mestadels lågprisbolag.
All internationell trafik och i princip all trafik till turistorter etc inkl Thai Airways och Bangkok Airways går till/från Suvarnabhumi.
Och "Swampy" har ännu ej gjort skäl för sitt öknamn.
Stället ligger visserligen ganska lågt, men har ett modernt dräneringssystem samt en 3,5 m hög vall runt hela området.
Så man förutser inga vattenproblem, däremot kan det möjligen bli lite rörigare när en massa Don Muang flighter måste omdirigeras dit.
Men någon stängning eller inställda flighter tror jag inte man behöver oroa sig för.
 

HansO

Medlem
Mellanlandade på Suvarnabhumi i onsdags på morgonen. Inga som helst problem. Till och med flyget avgick i tid och det tilhör inte vanligheten.
 

Axelzon

Medlem
Mailade just till mitt kontor och de sa att det är lugnt med transit på Suvarnabhumi, kan så klart förändras. Har biljett till HKG via BKK nu på söndag, så jag håller tummarna :eek:

/Axelzon
 

Dr. Miles

Expert
Jag är i Bangkok just nu och centrala delen(runt Central World) är det helt normalt.

Det finns vissa butiker och kontor som har byggt fördämning framför ingången, men annars ser allting ut som det brukar vara.
 

090034208

Medlem
Jag är i Bangkok just nu och centrala delen(runt Central World) är det helt normalt.

Det finns vissa butiker och kontor som har byggt fördämning framför ingången, men annars ser allting ut som det brukar vara.

Bra. Du får gärna uppdatera lite info om BKK Airport om du har vägarna förbi dom närmaste dagarna, jag åker ner nu på måndag(31.10) så lite insider skadar inte
 

Dr. Miles

Expert
Nu är det kl. 18 här, det är nationalsången-time.

Andra saker som jag har märkt är:

Många parkeringshus är fulla med bilar.

Mindre bilar på gatan trots att det är fredag kl. 18 innerstan.

Många tittar på nyeheter och (förmodligen) lyssanar på radion om översvämning.
 
Toppen