Senaste nytt

Överföring av Eurobonus poäng.....vilka dras?

Gizmo79

Medlem
Hej,

Mina föräldrar har ett antal poäng som är på väg att förfalla, medans jag är några poäng kort för att få ihop till det jag är ute efter.

Om dom skulle göra en överföring till mitt konto, är det då de äldsta poängen som dras från deras konto?
 

Joakim P N

Medlem
Gjorde också en överföring idag, och hade poängen på EB-kontot omedelbart. Bra SAS! Irriterande bara att jag var tvungen att göra överföringen för att poängpriset höjts så kraftigt på bästa tillgänglighet-resor. Trist SAS!
 

Gizmo79

Medlem
Hej, väcker liv i denna tråd som jag en gång skapade.

Om man bortser ifrån om det är "prisvärt" eller inte men är det så att om en person har poäng som håller på att förfalla kan han/hon då göra en överföring till någon annans konto. Att det är dom äldsta poängen som dras har jag ju fått svar på tidigare här men hur är det med personen som tar emot dom, får poängen "nytt liv"?
 

agehall

Medlem
Börja med att fundera på om det är värt besväret...

Jag har för mig att SAS någon gång i tiden sa att de egentligen inte skulle få ny livslängd på poängen men att det inte gick att lösa IT-mässigt just då vilket resulterade i att poäng fick ny livslängd. Men eftersom det är en så pass dålig affär att flytta poäng, så är det nog i praktiken ett icke-problem.
 
Toppen