Senaste nytt

Överföring American Express Membership Rewards till Radisson

Jag skulle precis göra en överföring av några American Express Membership Rewards-poäng till Radisson, men det alternativet har försvunnit för mig. Jag har klart för mig att den fanns där för några dagar sedan. Grrr.
 

ekf

Medlem
Jag skulle precis göra en överföring av några American Express Membership Rewards-poäng till Radisson, men det alternativet har försvunnit för mig. Jag har klart för mig att den fanns där för några dagar sedan. Grrr.
Ja, jag gjorde en överföring bara för några dagar sedan.. men nu är valet borta för mig med… :( Hoppas att det är tillfälligt
 

Berglund

Medlem
Med tanke på vilka stora problem Radisson verkar ha med att dela upp i US och rest of the world med tillhörande statusmatchningar, lösenord och inloggningsproblematik och liknande så tänker jag mig att Amex har bara behållt kopplingen till det amerikanska Radisson programmet och inte hunnit/brytt sig om att fixa för ”rest of the world”. Det är i alla fall så jag tolkar det.
 

ekf

Medlem
Med tanke på vilka stora problem Radisson verkar ha med att dela upp i US och rest of the world med tillhörande statusmatchningar, lösenord och inloggningsproblematik och liknande så tänker jag mig att Amex har bara behållt kopplingen till det amerikanska Radisson programmet och inte hunnit/brytt sig om att fixa för ”rest of the world”. Det är i alla fall så jag tolkar det.
Fast hur är det? Det är väl "rest of the world"-Radisson som alla legacykunder är medlemmar hos? Eller kan det variera kanske? Jag har fått för mig att det amerikanska programmet är det som är nyskapat, således borde ju alla legacykopplingar fungera tillsammans med "rest of the world"...

Hur som helst så kom mina poäng fram till "rest of the world"-kontot i alla fall, så de försvann inte i cyberrymden :)
 

mha321

Medlem
Fast hur är det? Det är väl "rest of the world"-Radisson som alla legacykunder är medlemmar hos? Eller kan det variera kanske? Jag har fått för mig att det amerikanska programmet är det som är nyskapat, således borde ju alla legacykopplingar fungera tillsammans med "rest of the world"...

Legacy kunder "placerades" i program utifrån sin bostadsadress har jag för mig, så det var definitivt inte så att det amerikanska programmet startade tomt...

Och det är troligen flest Amex kunder i USA, så det programmet är antagligen prioriterar från Amex sida.
 
  • Gilla
Reactions: ekf

NyfikenGrau

Medlem
Skulle hellre överföra åt andra hållet men det går väl inte tyvärr?...så trött på Radissons obefintliga kundtjänst, funkar inte att skicka poängen till Eurobonus (EB-numret accepteras inte) och då är det bara så, menar Radisson Rewards kundtjänst. 7:1 är visserligen inget bra förhållande men vore mer värt än ett par Radisson-nätter (har bara 60k poäng).
 

bvs

Medlem
I stället för att gissa så frågade jag Amex direkt.

Yes, I'm afraid. We have come to know of a technical error due to which transferring Amex points, the incorrect number of points are being converted on the Radisson accounts.This facility has, therefore, temporarily been disabled for now. The dedicated teams are investigating the problem and will get back as soon as they have any more information.
 

ekf

Medlem
Nu är Radisson tillbaka i portalen igen, men när jag försöker att föra över lite poäng får jag bara felmeddelande hur jag än gör..

"Tyvärr har det uppstått ett fel.
Vi kan tyvärr inte bearbeta din begäran just nu. Ring 0771-29 55 00 om du vill ha hjälp. (Ref.: 20731)"
 
Toppen