Senaste nytt

Överbokat på kvällens Ethiopian

Brandten

Medlem
21 lediga platser i ekonomi på kvällens ET715 och enligt incheck REJÄLT överbokat! Tänker ju såklart direkt på evt ersättning om jag snabbt räcker upp handen vid gate om frågan kommer - någon som vet vad som gäller?

La in en plusgrade som blev nekad nästan direkt och när jag frågade vid incheckning sa personalen att man placerar överbokade passagerare i business först oavsett status hos ShebaMiles eller EBG.
 

Plus

Medlem
21 lediga platser i ekonomi på kvällens ET715 och enligt incheck REJÄLT överbokat! Tänker ju såklart direkt på evt ersättning om jag snabbt räcker upp handen vid gate om frågan kommer - någon som vet vad som gäller?

La in en plusgrade som blev nekad nästan direkt och när jag frågade vid incheckning sa personalen att man placerar överbokade passagerare i business först oavsett status hos ShebaMiles eller EBG.

Du får en ersättning. Den är lägre än om man skulle bli nekad ombordstigning. På SAS är det ganska stor skillnad på om man är volontär eller inte.
Questions Fréquentes
 

Brandten

Medlem
Kom med tyvärr....:(

Business full så plusgrade nekades och jag såg runt 5 lediga platser i ekonomi så var många no-shows verkar det som, om det nu var så överbokat.

Var fint ljus ikväll så knäppte en hel del bilder.
ab90297548545c028cda6bfd885bed77.jpg
 
Toppen