Senaste nytt

Öppna BMI konto, få 1000 Avios?

Swisser

Medlem
Jag har inte haft någon aktivitet på mitt BAEC-konto på åratal. Kontot har i princip varit slumrande och mitt saldo var noll innan jag utförde "combine my Avios" och överförde alla mina bmi Diamond Club miles till mitt BAEC konto. Tror du att detta kan ha orsakat att BA har deletat (expired Avios) mina transfererade bmi Diamond Club miles?
 

Homer

Medlem
Jag har inte haft någon aktivitet på mitt BAEC-konto på åratal. Kontot har i princip varit slumrande och mitt saldo var noll innan jag utförde "combine my Avios" och överförde alla mina bmi Diamond Club miles till mitt BAEC konto. Tror du att detta kan ha orsakat att BA har deletat (expired Avios) mina transfererade bmi Diamond Club miles?

Ja jag läste något liknande någonstans på BA Flyertalk.
På BAEc konto måste det vara aktivitet minst vart 3e år annars raderas poängen, överföring från IB+ eller BMI räknas inte som aktivitet och om du för över poäng till ett BAEC konto där det inte varit någon aktivitet på 3 år är det som att slänga dem i ett svart hål i rymden.
Förhoppningsvis kan kundtjänst ordna till detta.
 

Swisser

Medlem
Jag kontaktade BAEC via deras kontaktfunktion i söndags och bad dem återlägga de deletade Avios till mitt konto. Jag vet ej hur länge det tar att få svar från dem, men jag hoppas problemt löser sig snart.

Jag har ännu ej fått något svar från BAEC kundsupporten - efter ca 48 timmar. Är det någon som vet hur långa/korta svarstider de har på complaints som man skickar till dem via kontaktfunktionen på deras webbsida?

Om jag inte får något svar eller skulle få ett otillfredställande svar, vilken är nästa nivå som man kan ta sitt ärende till för att försöka få tillbaks de överförda milesen (Aviso)?
 

JensE

Medlem
Jag fick svar på ca 3 dagar men svaret att jag skulle kontakta något annat supportcenter vilket gjorde att jag blev rasande.
Vägrade acceptera detta och bad dom själva eskalera ärendet då jag har inte tid att jaga folk dagar ut och in.

Igår fick jag ett automatsvar från det andra supportcentret att det kommer ta 2 veckor innan dom kollar på mitt ärende.
BA's support känns så där faktiskt.

Ska finnas något nummer på baksidan av Silver och Guld kort med ett annat supportnummer men det finns inget på mitt kort :confused:
 

henrik l

Medlem
Hmmm, f-n också. Dom hade en 18-år gräns. Ingen anslutning av ungarna alltså och poäng till deras BAEC-konton:(
 

rob74

Medlem
Alltså, jag lyckas inte föra över de 1.000 poängen. Har de tagit bort det erbjudandet precis just nu, eller?
Jag hittar inte ens länken till att kombinera kontona.
 

rob74

Medlem
Jag kommer bara till den vanliga kontosidan på BAEC och hittar inget om transferering av miles... Nu har jag testat både med Firefox och med Internet Explorer.

EDIT: Det står så här:
"You will be asked to enter your Executive Club and Diamond Club numbers to complete the transfer so please have your membership details to hand."
Men det dyker aldrig upp någon fråga om kontonumren.
 
Last edited:

doc

Medlem
Här kan du flytta dina miles till Avios

https://www.britishairways.com/travel/combine-avios/execclub/_gf/sv_se
 
Toppen