Senaste nytt

Önskebolag till Star Alliance

Palazzi

Medlem
Jag vet egentligen inte om jag vill ha så många fler flygbolag till Star Alliance. Det är inget bra om alliansen blir för stor.

Men tittar man geografiskt saknas ett medlemsflygbolag på arabiska halvön (även om Turkish Airlines börjar få riktigt bra täckning på den fronten). Etihad kanske?


Samma regler gäller här som för internet i övrigt, dvs att man inte får använda andras bilder (på så sätt att de visas på sidan) utan att ha fotografens tillstånd. Annars får man lägga en länk till sidan där bilden finns så får man gå dit och titta istället.

Centralasien är också ganska dåligt betjänat i östlig riktning...

Givetvis gäller samma regler här som på övriga delar av internet, men det är lätt att glömma bort när man stressar iväg ett inlägg:p Nu är bilderna borttagna helt.
 
Last edited:

Roger J

Medlem
Känns som att det skulle behövas bättre täckning i vissa regioner. Sydamerika/centralamerika/karibien är ju fortsatt eftersatt exempelvis (men är väl på gång).
 

David

Medlem
Shenzhen Airlines, som träder in Q4 i år, känns ju som en lite udda fågel i Alliansen? Någon som testat (David kanske) ?

Ja, en gång har jag flugit med dem. SZX-CKG i ekonomiklass. Väldigt ordinär flygning vill jag minnas. Fick tillgång till loungen på SZX, med mitt CA*G, men den var sådär. Inga fönster och utan speciellt bra mat och dryck. Skönt att ha någon lugn stans att sitta när flygningen var lite försenad dock.

Hade dock plan att flyga PEK-(CZ)-SHE-CGO-CKG i business men hittade inte någonstans att köpa biljetten till det priset ITAMatrix visade och pga tidsbrist blev det PEK-CKG direkt. Det var synd, men det kanske finns fler chanser. :)
 

airborn

Medlem
1. Emirates alt Qatar (om inte det går med alt 1.)
2. Srilankan
3.Korean Air

dessa står överst på listan...
 

Johannes

Medlem
Jag vet att det är omöjligt med för mig är det självklart DY, och Nextjet som gärna får gå med.
 

Mauricio

Medlem
Jag vet att det är omöjligt med för mig är det självklart DY, och Nextjet som gärna får gå med.

???

Motivera gärna :p jag hade personligen aldrig använt mina poäng till att flyga med Norwegian eller Nextjet, knappt så att jag flyger med dem trots att biljetterna är billigare än Sas. Kan ju knappast vara deras linjenät heller då bolagen inom star alliance täcker DYs rutter väldigt väl.
 

Palazzi

Medlem
???

Motivera gärna :p jag hade personligen aldrig använt mina poäng till att flyga med Norwegian eller Nextjet, knappt så att jag flyger med dem trots att biljetterna är billigare än Sas. Kan ju knappast vara deras linjenät heller då bolagen inom star alliance täcker DYs rutter väldigt väl.

Alla har väl olika preferenser. Jag hade dock inte heller velat sett DY och Nextjet i Star Alliance.

Däremot har jag funderat på varför inte Nextjet, Direktflyg, Sverigeflyg & Mavia börjar dela bonusprogram inom Sverige... En liten miniallians inrikes.. Mavia har ju redan några lounger också.

Tror inte DY kommer gå med i någon befintlig allians, men jag ser det inte som omöjligt att de bildar en egen med t.ex Southwest Airlines när/om man börjar flyga till USA. Lounger ser jag som uteslutet... Möjligen att man skapar en lounge i deras hubbar.. : ARN, OSL, CPH, JFK..

Finns väl bara ett lågprisbolag (Kanadensiska WestJet) som har ett "riktigt" bonusprogram och egna lounger.. Men bolaget har även 34'' seat pitch som standard i ekonomiklass, så de verkar alltid gå mot strömmen :)
 

Jonas C

Medlem
Finns väl bara ett lågprisbolag (Kanadensiska WestJet) som har ett "riktigt" bonusprogram och egna lounger.. Men bolaget har även 34'' seat pitch som standard i ekonomiklass, så de verkar alltid gå mot strömmen :)

Jetstar Airlines har förvisso egna lounger, ordentliga dvs. De delar förvisso bonusprogram med Qantas. Å andra sidan är de "partiska" dvs har en viss anknytning till ett legacy bolag vilket inte WestJet har.
 
Toppen