Senaste nytt

Brandten

Medlem
Det börjar närma sig avresa mot Las Vegas och hade vid bokningstillfället lite ångest att jag inte skulle ha tid med några lounger alls på den här resan vilket är synd då jag är innehavare av Amex Platinum, Priority Pass och EBG vilket borde bjuda på finfina fikamöjligheter under resans gång....

Så här ser färdplanen ut just nu, vilket kanske inte ser mycket ut för den loungevane, men jag nöjer mig med en kaffe i en lounge, en drink i den andra och en rundvandring i den tredje för att klassa det som ett loungebesök.

ARN-BRU
1h 15min mellan flygen
BRU-JFK
4h 40min mellan flygen
EWR-SFO
2h 10min mellan flygen
SFO-LAS

LAS-YUL

15h 27min mellan flygen
YUL-YYZ
2h 46min mellan flygen
YYZ-MUC
1h 55min mellan flygen
MUC-ARN



Stockholm-Arlanda Airport (ARN)
Inte mycket att orda om.... blir ett besök i SK Guld lounge i T5.


Brussels Airport (BRU)
Efter lite förhandling med FruBrandten så kan jag flyga ner till BRU dagen innan med SK2591 och därmed ha hela morgonen tillgänglig för The Loft vilket jag antar är den enda loungen jag behöver besöka den morgonen? Eller är det värt att ta en extra kaffekopp och 10min stopp i någon annan lounge?


John F Kennedy International Airport (JFK) + Newark Liberty International Airport (EWR)
Här blir det att ta sig mellan JFK och EWR så fort som möjligt så loungebesöket kommer, om tid finnes, att bli på EWR. Funderade på helikopter transfer (99 USD) men insåg att taxiresan till heliport tar nästan lika lång tid som hela taxiresan mellan flygplatserna så tyvärr faller det alternativet nog bort. Kan det stämma att det bara finns 2st United lounger samt Art & Lounge i terminal C på EWR?


San Francisco International Airport (SFO)
Här finns ju American Express Centurion Lounge men tänkte testa den i Las Vegas istället om det inte är värt ett besök i båda och därmed ha dessa 2h tillgängliga för någon annan lounge. Men såvida vi inte missade någon på vår senaste Las Vegas resa så fanns det bara United Club att tillgå här?


McCarran International Airport (LAS)
Prio 1 är att få testa American Express Centurion Lounge sen finns väl bara The Club vilket vi försökte senast och som var OK.


Montreal / Pierre Elliott Trudeau International Airport (YUL)
Här har jag ju äntligen en hel del tid att lounga på, dock verkar det vara fel flygplats i världen att tillbringa 15h på och frågan är om jag ska boka om till alternativ flygning och därmed få en del tid i Toronto istället där jag har tillgång till flera olika. Några tips?


Lester B. Pearson International Airport (YYZ)

Se ovan... antar att fokus bör läggas på Air Canada Maple Leaf Lounge här även om jag är nyfiken på de andra också.


Franz Josef Strauss International Airport (MUC)
Här kan jag tydligen välja mellan 6 versioner av Lufthansa Lounge. Antar att jag tar den som är närmast avgående gate?

Tack för input från er alla som vanligt! Den som föreslår den godaste drinken i en av loungerna får en ANA F eller LH F pyjamas. :)
 

mjulven

Medlem
Stämmer väl det du nämner om United club på EWR. Jag skulle välja den som ligger vid c7X främst då den var betydligt luftigare och öppnare om ni har ont om tid, medan den andra består av flera "smårum". Servicen är densamma även om jag föredrog barhänget vid den jag just nämnde.
 

Brandten

Medlem
Skulle ej åka ner dagen innan för att spendera tid i The Loft i Bryssel.
Så pass bra är den inte :)
Den är väl hyffsat på bira och snacks på eftermiddagen men frukosten är inget speciellt.
Brussels airlines har även en lounge i Non Schengen och jag hade nog gått dit direkt om jag vore dig, då din connection inte är så lång.

Welcome to THE SUITE at Brussels Airport | Brussels Airlines
Tack då sparade jag den tusingen på hotellnatten.
Om jag hinner The Suite innan boarding så kör jag den annars blir det väl lite fika ombord får jag hoppas. :)
 

agehall

Medlem
Jag ser tyvärr inga flygplatser på rutten där jag skulle vilja spendera någon extra tid eller som står ut så att man skulle rekommendera dem. (Möjligen med undantag av BRU då)

Rent generellt är inte Nordamerika rätt destination om du vill ha bra lounger. Då ska du åka öster ut istället.
 
Toppen