Senaste nytt

Öl ombord.

Moco

Medlem
Tyvärr fanns inte som befarat nya "öldrinken" se bild från annat tillfälle.
Crew hade ingen aning om denna trots att den finns på menyn.

Det torde väl vara rimligt att man ögnar igenom menyn och har en förståelse för vad som erbjuds/pratar ihop sig i teamet. Så mycket förändras menyn inte. Ganska svagt, kan jag tycka. Att rota igenom vagnen och sedan säga nej/stå som ett ufo när man inte hittar/kan är inte acceptabelt i en premiumkabin. Sedan verkar man ju plågas av inkonsekvent lastning.
 

Ricci

Medlem
Om jag inte minns helt fel så skulle "Öldrinken" komma lite senare dvs att inte vara på plats 1 aug.
(Info från Mikkellereventet i juni)
 

palmen

Moderator
Det torde väl vara rimligt att man ögnar igenom menyn och har en förståelse för vad som erbjuds/pratar ihop sig i teamet. Så mycket förändras menyn inte. Ganska svagt, kan jag tycka. Att rota igenom vagnen och sedan säga nej/stå som ett ufo när man inte hittar/kan är inte acceptabelt i en premiumkabin. Sedan verkar man ju plågas av inkonsekvent lastning.
I detta fall så finns ju inte drinken ombord riktigt ännu (ska väl komma inom en vecka). Oavsett hur mycket de rotar igenom vagnarna så kommer de inte hitta ett spår av detta. Kan dock tycka att purser (eller annan ansvarig i Business) bör ha koll på att det är ny meny och kunna informera crew om att denna drink inte serveras ännu.
 

Moco

Medlem
I detta fall så finns ju inte drinken ombord riktigt ännu (ska väl komma inom en vecka). Oavsett hur mycket de rotar igenom vagnarna så kommer de inte hitta ett spår av detta. Kan dock tycka att purser (eller annan ansvarig i Business) bör ha koll på att det är ny meny och kunna informera crew om att denna drink inte serveras ännu.

Precis. Men står det i menyn så borde man ha lite koll på det/alternativt att det är utmärkt med datum etc.
 

palmen

Moderator
Precis. Men står det i menyn så borde man ha lite koll på det/alternativt att det är utmärkt med datum etc.
När menyn trycktes tror jag inte att det fanns något datum man kunde garrantera för när den ska finnas ombord. Vi fick ju som sagt reda på detta på SAS Mikkeller träffen i juni och att den inte skulle finnas de första dagarna men troligtvis efter en vecka. Men helt klart borde de veta om att det är ny drink, vilket det varit varje gång de byter meny så det ska inte vara någon överraskning.
När de nya menyerna kom och jag reste i business så bad jag om drinken som serverades då, hon som serverade mig gjorde första flighten med nya menyn och hade ingen aning om vad jag pratade om så fick visa i menyn och sedan läste hon från något papper där det stod hur drinken skulle blandas.
 

Stockholmer

Medlem
Air China. Erbjöds i business.
(Dreher är från Ungern)

Screenshot_2019-03-03-08-56-02~2.png
 
Toppen