Återigen möjligt att boka 2-4-1 med Eurobonus på hela Star Alliance (2020-07-10)

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Kaik, 10 Juli 2020.

1. Crille81

Crille81 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej sorry, testade en SAS bokning och där syns Fly Premium och 2-4-1 voucher som går ut 2020-12-31 men inte den nya som blev intjänad 2020-04-29.

2. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är väl så (precis som hos Tallinn) att den närmaste visas / används. Gör en bokning så dyker säkert nästa upp som då går ut 2021-12-31?

Crille81 gillar detta.
  3. ante_77

ante_77 Medlem

Jag ser bara min äldsta voucher, men det kan vara för att den senaste vouchern blev triggad för någon dag sedan

Crille81 gillar detta.
  4. Jag har alltid bara sett en voucher, och många med mig. Om du behöver boka online så använd den andra och ring in och ändra efteråt.

Crille81 gillar detta.
  5. Filip

Filip Medlem

Nja, man brukar kunna se mer än en voucher. Se min skärmdump. Däremot ser jag inte min 3.e som går ut 2021.

Bifogade filer:

6. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja fast dina går ut samma datum. Om du hade haft en 2020 och en 2021, hade du sett 2 då?

7. Filip

Filip Medlem

Korrekt, av någon märklig anledning har SK iT lyckats med den bedriften att inte visa den då. :D

8. ante_77

ante_77 Medlem

Fast det kan vara knepigt att boka online om man inte har poängen för att täcka upp.
    Tallin bör dock fixa problemet.

9. Jag menar att om man har två vouchers men bara ena syns och vill lösa problemet själv så kan man boka med den voucher som syns, även om det är den andra som inte syns man egentligen vill använda. Man ringer sedan in till SAS och ber dom byta voucher på bokningen.

Eller så väntar man på att SAS fixar sin hemsida, men min gissning är att resan har bokats av någon annan innan dess att det är åtgärdat ;)

Edit: och har man bara en voucher, ja då har man spenderat för lite :)

Berglund och ante_77 gillar detta.
  10. majoren

majoren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För det mesta syns det tre vouchers (se bild från i dag). Tydligen visar systemet i normalfallet alltid den äldsta samt två nyare. Historiskt har SAS hemsida för mig visat allt mellan en och fem (!!) vouchers, men aldrig samtliga.
    Skärmavbild 2020-07-12 kl. 16.50.04.png

ante_77, Ludvig Skalme och Brandten gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!