Återigen möjligt att boka 2-4-1 med Eurobonus på hela Star Alliance (2020-07-10)

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Kaik, 10 Juli 2020.

1. CoooC

CoooC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du källa på det Mattias? Har en resa till Japan i april och är mycket intresserad av sådan info.

2. Inget bestämt men pratas om att lätta upp framåt våren
    ”It is currently undecided when tourists will again be able to enter the country, but it has been reported that the government is considering a gradual reopening starting from around spring 2021”

”The government plans to draw up countermeasures by January next year while monitoring infection situations at home and aboard, aiming to start accepting foreign tourists in April next year on a trial basis”

”The government also plans to oblige foreign tourists to acquire certification that they tested negative for the coronavirus before departure and buy private medical insurance to prepare for possible infection with the virus after entering Japan, the sources said”

Finns hur mycket som helst att läsa om du Googlar

Japan Disaster Updates and Travel Alerts - Latest news on events affecting travel in Japan

Japan considering ways to lift entry ban for foreign tourists | The Japan Times

Last edited: 24 Oktober 2020
    CoooC gillar detta.
  3. Mattias Holmén

Mattias Holmén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej inget officiellt, bara mediarapportering kring dom förslagen som är lagda. Jag tänker om det ligger ett förslag för öppning i april så är det osannolikt att dom öppnar i februari.

011430121 och CoooC gillar detta.
  4. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har en resa den 1 maj, tack för den informationen.

Om, det nu bli OS 2021 i Tokyo måste man nog öppna upp för vissa personer/yrkesgrupper att komma in i Japan några månader innan spelen startar.
    Jag vet inte vad jag har läst det har ingen källa, men att man kan tänkas ha OS tävlingar utan publik, så lite intäkter för IOK , de får intäkterna från TV rättigheterna, de som har nytta av publiken är samhället i övrigt, hotell, barer, restauranger, taxi o.s.v.

5. EBD_Hakan

EBD_Hakan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gäller det även transfer? Min plan är inte att vara i Tokyo utan att studsa vidare (destination beroende på vad som funkar med C19 då)

Har dock ändå inställningen att det är chansning om det blir av överhuvudtaget. För osäkert för att göra 100%-iga planer nu tycker jag.

6. https://www.ana.co.jp/en/jp/topics/notice200501/

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!