Återigen möjligt att boka 2-4-1 med Eurobonus på hela Star Alliance (2020-07-10)

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Kaik, 10 Juli 2020.

1. J1981

J1981 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har ett ben med Lufthansa på resa i aug nästa år, bokades förra veckan.

2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Inom Europa eller longhaul?

3. Vi har bokat en resa 2-4-1 Johannesburg Stockholm, mellanlandning i Zürich. Nu har de ändrat biljetten Johannesburg - Zürich en dag framåt, men inre Zürich - Stockholm.... bör man inte bli automatiskt ombokad på sista benet? Vart ringer jag för att boka om sista benet? Jag hoppas man slipper ombokningsavgift.

4. J1981

J1981 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    kort inom europa, muc - fra

5. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Du ringer sas Tallinn, de som hanterar alla voucher bokningar. Du behöver inte betala avgift för ändringen

christianboazo1235 gillar detta.
  6. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Det skiljer inom Europa där det är öppet, longhaul 6 månader om jag kommer ihåg rätt.

J1981 gillar detta.
  7. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet det Sagts 90 dagar på thai bokningar just nu men är det även inom asien? Vill minnas jag sett regionala bokningar inom Asien tidigare än 90 dagar?

nån med info? Annars gör jag försök imorgon då swiss idag ändrde min hemresa 12h fram i tid så är den inte lika spännande. De ändrade även utresan som
    Nu ger hela 5H i ZRH men är väl ok i E gate loungen men som sagt hemresan vill jag byta, ev via tokyo eller taipei etc.

8. chronomaster

chronomaster Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick en notis från SAS "Due to the current situation, we’d like to inform you of a change of schedule that has impacted your original booking" och ser att ena benet i min bokning är canceled. Ska man ringa SAS vanliga nummer eller Tallin för att boka om? De verkar inte ha bytt till något utan den är bara canceled om jag inte ser fel.

En tilläggsfråga, idag har jag utresa till Bangkok och hemresa via Tokyo. Men i och med Corona, tycker ni man ska köra på nått "säkrare" kort eller lägga resan senare? Nu är den i jul. Med säkrare menar jag att bara ta med ett land i resan t.ex.

9. gneken

gneken Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du använt Voucher är det alltid Tallinn

chronomaster gillar detta.
  10. chronomaster

chronomaster Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok de bokade om nu. Får hoppas att resan blir av, om nån har några tips så mottages de gärna. Känns lite osäkert att ha en utresa till BKK och hemresa Tokyo i och med Corona-tider. Kan säkert bli krångel eller mer inställda flyg osv.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!