Återigen möjligt att boka 2-4-1 med Eurobonus på hela Star Alliance (2020-07-10)

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Kaik, 10 Juli 2020.

  1. CoooC

    CoooC Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Glömde nämna att ”Service Fee” bara tillämpas vid bokningar via Tallin. Bokar du via SAS hemsida så är det annorlunda precis som du nämner.
     
  2. Johan Hbg

    Johan Hbg Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Tackar. Då får man vänta på att SAS hemsida öppnar för SA bokningar igen.
     
  3. Canadien

    Canadien Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Fast det spelar ingen roll, det är en Star Alliance-avgift, den debiterades även om man bokade Star Alliance Award online förut. Det är bara rena SAS-bokningar som inte har denna avgift, och de kan du boka fortfarande online.
     
    Mattias Holmén, Berglund, Chrisse och 1 annan gillar detta.
  4. CoooC

    CoooC Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Är du säker på det? Har ett minne av att jag slapp Service Fee på en tallinbokning då ett leg var med Avianca och Avianca inte gick att boka online. Men det kanske är/var en gammal regel.
     
  5. Resetokig

    Resetokig Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ja. Bokade star alliance genom tallin senast igår och det stämmer. Du slipper den endast genom en ren SAS-bokning.
     
  6. CoooC

    CoooC Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Slipper man den även om man gör en ren SAS-bokning via Tallin?
     
  7. Resetokig

    Resetokig Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ska du göra en ren sas-bokning hade jag ringt sas canliga kundtjänst i Sverige. Jag vet inte om de tar ut någon administrativ avgift om samma biljetter finns online, men så vitt jag vet och minns så är det ingen. Endast den vanliga ändringsavgiften på 150kr/pers om man gör en ändring, t.ex. lägger till en retur.
     
  8. Berglund

    Berglund Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Tallinn.

    och ja, eftersom det är en Star Alliance avgift, tas den inte ut på rena SAS bokningar.
     
    aruba1 och CoooC gillar detta.
  9. ulagun

    ulagun Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ja, då lär du nog få vänta!
    Mejlade dem med med tanke på hur länge sidan legat nere med förklaringen "Temporärt stängd" med en försynt (nåja) fråga på SAS definition av ordet "temporär"?
    Fick följande svar nederst;
    Uppfattar svaret som att den inte kommer att öppnas igen inom överskådlig tid.
    Men kan man verkligen boka *A 2-4-1 resor genom deras ordinarie kundcenter, eller är det endast Tallinn som gäller?

    Tack för ditt mail
    Star Alliance bokningssida stängdes ned i samband med Covid-19 slog till.

    Du är mycket välkommen att boka dina Star Alliance bonusbokningar via SAS kundtjänst på telefon.

    +46 770 727 727
    +46 8 797 40 00
     
  10. Andreas Ekman

    Andreas Ekman Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det är två olika saker *A och 241
    Du kan boka *A med vanliga kundtjänst till ord pris men ska du blanda in 241 så är det tallin/amex som hanterar det
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×