Återigen möjligt att boka 2-4-1 med Eurobonus på hela Star Alliance (2020-07-10)

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Kaik, 10 Juli 2020.

1. Santa

Santa Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En open jaw är alltid möjlig så länge det finns att boka.

chronomaster gillar detta.
  2. henke12

henke12 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmm, jag skulle nog lägga in en passus på denna.
    Denna tråd handlar om 2-4-1, därav måste resan bokas på hemsidan eller via Tallinn.
    Beroende på hur jupiters månar står och vem man får prata med kan det vara lite hit and miss då vissa agenter hävdar att man måste söka och boka med endast en sökning,
    dvs ARN-BKK och MNL-ARN

Om då inte dina föredragna rutter dyker upp blir det kalla handen,
    Ibland kan man tipsa dom att söka ex ARN-FRA och sen FRA-BKK
    Vissa säger tvärnej men ibland kan det funka.

Flyer722 och aruba1 gillar detta.
  3. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är du verkligen säker på att du trodde det? ;)

Judas kiss och Mattias Holmén gillar detta.
  4. Mattias Holmén

Mattias Holmén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej det är inte alltid möjligt, det finns regler.

Just den routingen som frågan handlar om bör dock vara OK.

5. Nahoj

Nahoj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har två frågor, som jag vore mycket tacksam att få hjälp med.

Försökte nyss ringa SAS Tallinn, och då säger en telefonsvararröst att det (fortfrande) inte går att boka bokningar med Star Alliance. Tyvärr så kom jag inte fram då de stänger (kl. 15:00) tidigare under sommaren, så jag fick inte möjlighet att fråga om det är möjligt att boka eller inte.

• Är det någon som vet ifall man har hört samma telefonsvararröst, men ändå nyligen kunnat boka när man kommit fram?

I våras fick jag en voucher tillbaka, eftersom flyget som jag skulle ha flugit med var instält som en konsekvens av pandemin. I telefon sade då SAS Tallinn att vouchern jag fick tillbaka skulle ha en giltighetstid till 2020-08-31. Jag kan dock inte se vouchern som inlioggad på SAS.

• Är det någon som har kännedom om man inte kunnat se vouchern på hemsidan, men att man kunnat boka via SAS Tallinn (om det nu fortfarande är möjligt) ändå?

Stort tack på förhand!

Ett förtydligande. För de som undrar vad "SAS Tallinn" är. Det är nämligen så att när man ska boka med sin SAS/AMEX 2-4-1 voucher via telefon, kopplas man oftast till Tallinn, därav benämningen "SAS Tallinn".

6. chronomaster

chronomaster Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag ringde imorse, hörde rösten att man inte kunde boka, kom fram och kunde boka.

Mr Basic och Nahoj gillar detta.
  7. iceland

iceland Medlem

Samma här. Inget att oroa sig för med andra ord.

Nahoj gillar detta.
  8. MTheC

MTheC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du har ju redan fått svar på ena frågan. Vad gäller den andra så har jag tidvis inte kunnat se några vouchers (trots att jag har flera) så för mig var det så att jag inte såg vouchern men den fanns där. Det kan alltså vara så - om det är så för dig är ju en annan fråga men bör ju finnas god chans att det är så. Annars kan de säkert lösa det genom att gå tillbaka och kolla vad som hänt.

9. Nahoj

Nahoj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack @chronomaster, @iceland och @MTheC för värdefull information!

Jag ska ringa SAS Tallinn imorgon förmiddag, och informerar här sedan om hur det gick.

Hoppas allt är bra med er!

10. Nahoj

Nahoj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ringt SAS Tallinn, och det var inga problem att boka med 2-4-1 voucher.

obs, Mr Basic och Johan Franzén gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!