Återigen möjligt att boka 2-4-1 med Eurobonus på hela Star Alliance (2020-07-10)

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Kaik, 10 Juli 2020.

1. Jo man får ju räkna på det om det är värt det men av egen erfarenhet så tar det tid innan man får återbetalning från Hilton även om de är flexibla i och med covid19. Poängen får man på kontot i princip i samma ögonblick man trycker cancel.

2. flatwhite

flatwhite Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ett mycket viktigt inlägg! Borde vara ett permanent tillägg till budorden av @agehall

Boka alltid flexibelt (fully refundable) till ett pris du kan tänka dig. Kolla priset en tid innan ankomst och boka till det ev. lägre priset och avboka den flexibla. Ett budord som sagt. Gäller i alla tider.

Ilmu90 gillar detta.
  3. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    En mycket viktig punkt. Bokar alltid om- och avbokningsbart, oavsett om jag ”vet” att jag kommer att resa eller inte. Dåliga erfarenheter och misstag har fått mig att aldrig mer ta några risker med den biten. Det öppnar också för lite mer flexibilitet med byte av hotell eller bokning för bättre rates.

Magnus Lindskog gillar detta.
  4. ericwg

ericwg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska ta mig från Boston till Arlanda med max en mellanlanding. Deppigt att SAS inte flyger New York - Stockholm så man kan få flyga blåvitt. Lösningen blir Lufthansa via Frankfurt med en 2-2-2 business á gympasal i en A330 utan first. Kan det bli tråkigare...? Vad tror vi om att SAS börjar flyga Stockholm - New York närmaste veckorna?

Remington Steele gillar detta.
  5. Santa

Santa Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle säga 0% chans. Dom flyger från CPH och det räcker nog väl för en bra tid fram över.

6. ericwg

ericwg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    :(:(:(

7. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Absolut, men det finns en aspekt till man ska ta in. Även om en bokning är fullt flexibel så ska man tänka sig för innan man förskottsbetalar. Även om man har rätt att få tillbaka pengarna så kan det krävas tid/energi, speciellt om hotellet hamnar i ekonomiska svårigheter. Om det är ett utländskt hotell så ska man också tänka på valutaeffekten av att förskottsbetala nu till en sämre växelkurs än vad den kanske är vid själva vistelsen. Bättre att betala extra för en rate som inte kräver förskottsbetalning.

Berglund, Carl-Gustaf Jönsson och Abbs gillar detta.
  8. Santa

Santa Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    28 SEP verkar vara första datumet du kan boka EWR-ARN direkt.
    Sen om den går vet man aldrig. Jävla tider vi lever i. ;)

9. Fred Flintstone

Fred Flintstone Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det någon som vet om EVA släppt award platser i deras Royal Laurel Class till vintern eller nästa vår för bokning med Eurobonus?

10. Henrik_B

Henrik_B Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Försökte boka Eva i mars. Fanns hos United men inte hos SAS.

Fred Flintstone gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!