Senaste nytt

Återigen möjligt att boka 2-4-1 med Eurobonus på hela Star Alliance (2020-07-10)

En generell fråga, någon som lyckats boka united mellan new york och stockholm någonsin? Med eurobonus alltså. Tycker jag har kikat i många år men aldrig sett något. För sommarhalvåret tänker jag. Hittar alltid övriga star alliance som flyger USA/Europa.
Om du tänker på den avgången kring 09:00 som flygs av en B757-200? Den har jag för länge sen när den gick året om sett platser på men inte något sedan de bara flugit säsongsmässigt på Arlanda (maj-september).
 

ericwg

Medlem
Om du tänker på den avgången kring 09:00 som flygs av en B757-200? Den har jag för länge sen när den gick året om sett platser på men inte något sedan de bara flugit säsongsmässigt på Arlanda (maj-september).

Vet inte tiden men det låter rätt, precis. Rika amerikaner kanske fyller business o planet utan problem. Annars är det ju ett bra alternativ till SAS.

Tack för svar.
 

Senator

Moderator
En generell fråga, någon som lyckats boka united mellan new york och stockholm någonsin? Med eurobonus alltså. Tycker jag har kikat i många år men aldrig sett något. För sommarhalvåret tänker jag. Hittar alltid övriga star alliance som flyger USA/Europa.

Om du tänker på den avgången kring 09:00 som flygs av en B757-200? Den har jag för länge sen när den gick året om sett platser på men inte något sedan de bara flugit säsongsmässigt på Arlanda (maj-september).

Vet inte tiden men det låter rätt, precis. Rika amerikaner kanske fyller business o planet utan problem. Annars är det ju ett bra alternativ till SAS.

Tack för svar.

När det var en åretruntrutt gick det att boka denna men säsongsrutten i Polaris har varit svår. Det är också bara 16 platser.

När jag tittar i appen så verkar det vara 5-6 uppgradering varje dag: alltså United-medlemmar som använder olika förmån att uppgradera. Gissningsvis så väljer United lämna denna förmån till Elite-status istället för att släppa till Star Alliance. Lite som SAS gör med olika former av uppgraderingar.

Trevlig rutt: åkt den oftare än SAS på rutten ARN-EWR senaste 10 åren. Men jag skulle inte vilja sitta bak i denna. Märklig mat senast dock i Polaris med frukost från Arlanda, det var juni 2019.
 

Flyer722

Medlem
Kom fram efter några minuter och lyckades boka 2 suites med ana till haneda. Osäker om det blir något (slutet på oktober).
 

El0

Medlem
Någon som hittar Oceanien eller Sydostasien längre bort än 89 dagar så att inte Thai är inblandat? Verkar svårt från Japan att hitta avgångar...
Yes box.

Precis bokat vinterresan till Nya Zeeland (slutet jan) för mig och kompisen, lyckades hitta BR (AMS-TPE) så är mer än nöjd. :) Som bonus blir det HND-FRA med ANA first, eller ska man hypa upp det och säga "THE Suite" på hemresan.

Rutten blev:
ARN-AMS-TPE-ICN-AKL-ICN-HND-FRA-ARN
Allt i Business, förutom ICN-HND i economy (kul med kontrast gissar jag..) och HND-FRA i first.

Lycka till! :)
 
6e maj
Tokyo, JP (HND) to Munich, DE (MUC)
12:30 pm - 5:20 pm (11h 50m)
NH 217 | Boeing 777-300ER

Är detta nya eller gamla Förstaklassen med ANA? Någon som vet hur man ser om det är dom uppgraderade eller gamla?
 
6e maj
Tokyo, JP (HND) to Munich, DE (MUC)
12:30 pm - 5:20 pm (11h 50m)
NH 217 | Boeing 777-300ER

Är detta nya eller gamla Förstaklassen med ANA? Någon som vet hur man ser om det är dom uppgraderade eller gamla?
Det är gamla. Gå in på ANAs hemsida och gör en låtsasbokning på det datumet så ser man att det INTE står THE Suite på den flighten.
 
Toppen