Senaste nytt

Återigen möjligt att boka 2-4-1 med Eurobonus på hela Star Alliance (2020-07-10)

aruba1

Medlem
Pga. begränsad tid så tog flickvännen på sig att boka. Fick tydligen till en resa CPH-IST-MEX-CUN. Tolkar biljetten som att det inte är byte av flyg i MEX? Hemvägen gick på samma sätt fast utan mellanlandningen i MEX. Allt med Turkish och avresa första veckan i januari.
Med risk att vara OT: jag flög sträckan i slutet av feb. Ni byter inte plan i MEX utan sitter kvar på era platser i ca 1-1,5 timme. Perfekt tillfälle att sträcka på benen :)
 

Axxo

Medlem
Lyckades boka enkelresa med Ana first till Tokyo för två i juni.

Tillåter dom att man flyger vidare till Singapore? Exempel: GOT-LON-HND-SIN?
 
Singapore har ingen 89 dagars regel. Det går inte att boka eller ändra över huvud taget.
89 dagar gäller Thai business och First.

Aha, då hade Tallinn fel. De sa 90 dagar. Men oavsett så är det är ju lite irriterande att man inte ens kan röra en bokning som innehåller ett ben med Singapore.
 

MTheC

Medlem
Menar du att det fanns 4 platser ANA F som eurobonus kunde boka? Det är första gången jag hör om att det finns mer än 2 platser.

Jag använder inte awardfares, mina observationer har bara varit via United. Vad någon annan sida visar har jag inte tagit med i vad jag skrivit innan.
Det är som sagt inte 100% att det stämmer överens, men det stämmer väldigt bra.
Jag lyckades boka 4 platser, i juni nästa år. Jag kollade både United och Awardfares (de stämde dock 100% med varandra) men däremot så stämde de mer till 90% med vad Tallinn fick upp. Det var ju dock visst tryck i morse när bokningen öppnade så mycket möjligt att det försvann platser samtidigt som jag pratade med dem.
 

Capa

Medlem
HUACA funkade! Nu är ANA First med nya Suites bokade tur och retur till Tokyo med farsgubben - (FRA-HND-FRA). Blir första gången i Japan för oss båda :) WOhoo!

Samma här!

Jag ringde 09:00 om kom fram efter 10 min (var 5:a i kön). Fick en handläggare som inte kunde säkra platserna i ANA F (Airline doesn't confirm the seats sa hon). Gjorde en HUACA och kom fram 1h30min senare. Den gången fick jag en superbra handläggare som kunde fixa allt direkt! Så nu blir det ANA F i juni nästa år för två personer från LHR-HND och tillbaka med nya kabinen i båda riktningarna. Skam den som ger sig :). Stort tack för hjälpen allihop! :)
 
Samma här!

Jag ringde 09:00 om kom fram efter 10 min (var 5:a i kön). Fick en handläggare som inte kunde säkra platserna i ANA F (Airline doesn't confirm the seats sa hon). Gjorde en HUACA och kom fram 1h30min senare. Den gången fick jag en superbra handläggare som kunde fixa allt direkt! Så nu blir det ANA F i juni nästa år för två personer från LHR-HND och tillbaka med nya kabinen i båda riktningarna. Skam den som ger sig :). Stort tack för hjälpen allihop! :)
Kul och grattis! :) Ska man välja rad 1 eller 2 måntro? :)
 

Judas kiss

Medlem
Provade att ringa för cirka 20 min sedan och de säger att det inte är tillgängligt med nya bonusbokningar per telefon utan att de istället finns tillgängligt online? Men antar att så inte är fallet och provar imorgon igen :)
 

mischadee

Medlem
Damn. Har precis hittat till Japan tur och retur med nya The Suites och så ringer man bara för att bli mött av att de stänger 15 på sommaren. Självklart mitt eget fel att jag inte kollade upp det innan men nu blir det nervöst till i morgon bitti om platserna finns kvar:confused::confused: ...och om de öht går att boka med Eurobonus!?
 
Toppen