Senaste nytt

Återigen möjligt att boka 2-4-1 med Eurobonus på hela Star Alliance (2020-07-10)

MTheC

Medlem
Nej United visar rätt antal i tillgänglighet, kan du boka 2 platser via United kan du boka 2 platser med Eurobonus. Kan United bara boka 1 plats så är det med extremt stor sannolikhet även så att Eurobonus bara kan boka 1 plats.
Alla mina sökningar där jag jämfört tillgänglighet så har ANA F på United stämt till 100% med Eurobonus tillgänglighet.

Jag har inte haft exakt samma upplevelse, kollar både United och Awardfares. Jag hade vissa datum där både United direkt och via Awardfares visade tillgänglighet men Tallinn inte hittade något (kan ju dock ha bokats precis samtidigt) och sen där United visade 2 platser men det gick att boka 4. Där kanske det dock kan vara så att de först bokar 2 platser och det då öppnas 2 till.
 

aruba1

Medlem
Ringde kl.9, fick plats nr 7. Kom fram efter 20 min. Är EBD. Inga problem att boka 2 pers i ANA F från LHR i april, retur med Swiss Business. Bokade även om en annan bokning i slutet av feb från DEL med LOT Business. Inga bekymmer där heller.
 

palmen

Moderator
Jag har inte haft exakt samma upplevelse, kollar både United och Awardfares. Jag hade vissa datum där både United direkt och via Awardfares visade tillgänglighet men Tallinn inte hittade något (kan ju dock ha bokats precis samtidigt) och sen där United visade 2 platser men det gick att boka 4. Där kanske det dock kan vara så att de först bokar 2 platser och det då öppnas 2 till.
Menar du att det fanns 4 platser ANA F som eurobonus kunde boka? Det är första gången jag hör om att det finns mer än 2 platser.

Jag använder inte awardfares, mina observationer har bara varit via United. Vad någon annan sida visar har jag inte tagit med i vad jag skrivit innan.
Det är som sagt inte 100% att det stämmer överens, men det stämmer väldigt bra.
 

Per N

Medlem
Jag ringde med Skype och satt i kö 3 tim sedan var krediten slut och samtalet kopplades ned (är EBD). Ringde med mobilen och kom fram efter 1:15 tim. Det fanns lite rester kvar från övriga och fick ANA F till/från MUC i maj.
 
Skulle uppdatera hemresan (SIN-...-ARN) på min befintliga bokning för att åka F med ANA via Tokyo. Först telefonkö 1h sen hittade de alla ben och skulle bara räkna ut skillnad i kostnad på resan. Jag fick vänta 15 min för att sedan få reda på att de inte kunde ändra i bokningen eftersom jag har en SQ-flygning på vägen dit. Så, alltså, 89-dagars regeln gäller inte bara på nybokningar av SQ, utan även om du vill uppdatera en resa som innehåller ett ben med SQ. Så nu jag jag inte göra någonting med resan på några månader (om inte SQ släpper på sin spärr). :(
 

TP12

Medlem
Pga. begränsad tid så tog flickvännen på sig att boka. Fick tydligen till en resa CPH-IST-MEX-CUN. Tolkar biljetten som att det inte är byte av flyg i MEX? Hemvägen gick på samma sätt fast utan mellanlandningen i MEX. Allt med Turkish och avresa första veckan i januari.
 
Nej United visar rätt antal i tillgänglighet, kan du boka 2 platser via United kan du boka 2 platser med Eurobonus. Kan United bara boka 1 plats så är det med extremt stor sannolikhet även så att Eurobonus bara kan boka 1 plats.
Alla mina sökningar där jag jämfört tillgänglighet så har ANA F på United stämt till 100% med Eurobonus tillgänglighet.

Tack! visade sig också bara att det var jag som var kass och inte hade kollat tillräckligt många datum. Dök upp några med 2platser nu när jag sökte ännu mera. Då är allt som det brukar vara helt enkelt :)
 

Kimmen00

Medlem
45 min kö och sen kom jag fram (EBD) och sen 30 min meckande för att få till påskresan till Mauritius för 4 pers i C.
Tydligen har Turkish inte än släppt biljetter till Eurobonus inom västra Europa (tex zrh-ist, fra-ist, bru-ist etc), agenten fick inga confimations och fick det ej att fungera. Men det gick att boka Turkish via Tallin och Warsawa..
 

palmen

Moderator
Skulle uppdatera hemresan (SIN-...-ARN) på min befintliga bokning för att åka F med ANA via Tokyo. Först telefonkö 1h sen hittade de alla ben och skulle bara räkna ut skillnad i kostnad på resan. Jag fick vänta 15 min för att sedan få reda på att de inte kunde ändra i bokningen eftersom jag har en SQ-flygning på vägen dit. Så, alltså, 89-dagars regeln gäller inte bara på nybokningar av SQ, utan även om du vill uppdatera en resa som innehåller ett ben med SQ. Så nu jag jag inte göra någonting med resan på några månader (om inte SQ släpper på sin spärr). :(
Singapore har ingen 89 dagars regel. Det går inte att boka eller ändra över huvud taget.
89 dagar gäller Thai business och First.
 
Toppen