GOTBound
Medlem
Ursäkta kvällstidningsrubriken.
Bakgrund;
Jag har ett antal British Airways [BA] bokningar som bokats om, blivit Future Travel Vouchers [FTV], blivit ny bokning, ställts in, refundats.
Senaste tillfället var det fyra bokningar som ställts och BA meddelade mig att jag erhåller full refund.
Tre av fyra bokningar återbetaldes till mitt AMEX konto-
Den fjärde initierades enligt BA samtidigt som de övriga fyra och BA har skrev följande till mig när jag frågade var denna återbetalning tagit vägen;
- Xxx-Xxxxxx (1/26/2021, 2:36:11 PM): Reference YYYYYY is also showing as refunded on 16 December. This was SEK2820 to card ending XXXX.
Bokning YYYYYY betalades med FTV vilka hade en underliggande bokning betalt med mitt AMEX kort och således återbetalas då beloppet till mitt AMEX kort.
BA säger att de initierat återbetalning och att jag nu får vända mig till AMEX eftersom återbetalningen inte nått mitt konto.
Jag tar kontakt med AMEX och skapar ett ärende där jag skickar in mina mail kvitton från BA och även tidigare bokningar för att visa händelsekedjan med betalda bokningar som blivit FTV och bokad till nämnda bokning som BA refundat 16/12 men "försvunnit" på vägen.
AMEX har efterfrågat mer info under veckan och de har fått de som efterfrågas, AMEX har tillgång till mitt AMEX konto, naturligtvis, och kan kopplat transaktioner till mina mail-kvitton.
I eftermiddag fick jag följande mail;
Då krediteringen har utfärdats av British Airways on inte utav American Express så är det inte American Express som är orsaken till att krediteringen inte har dykt upp. Det kan finnas många olika anledningar till att en kreditering dröjer eller inte dyker upp oavsett så behöver vi ytterliggare information för att kan kunna assistera dig vidare. Då vi ej funnit någon debitering för det avsedda biljettnumret så finns det även en misstanke om att biljetten eventuellt betalats med andra medel. Vänligen granska detta och återkom till oss, tack på förhand!
Det är väl inte så konstigt att det inte finns någon debitering på biljettnumret då denna biljett är betalad med FTV [underbyggd av AMEX betalda bokningar].
Detta faktum har jag hela tiden varit väldigt tydligt med att just denna bokning är betalt med FTV som härstammar från AMEX betalda bokningar därav som BA säger ordagrant att de betalat tillbaka till to card ending XXX.
För att ytterligare påvisa hur, ursäkta uttrycket, korkade AMEX är har jag skickat ett mail-kvitto kopplat till bokning YYYYYY där BA krediterar tillbaka resterande värde av FTV:n till mitt AMEX kort då summan understeg beloppet för ny FTV.
Jag har en ganska stor Excel fil där jag bokfört alla mina bokningar och ombokningar samt hur de sitter ihop via nya bokningar och eller FTV:er just utifall det skulle strula med återbetalningar etc, detta har varit till stor hjälp för mig själv nu när jag bråkar med AMEX.
Tur i oturen att det är en av mina monetärt minsta BA återbetalningar som strular.
Ursäkta om det är snurrigt, men jag skriver i affekt [vilket aldrig är bra, jag vet] men det behövs då jag känner mig som Kafka i Processen .
Jag hade inte tänkt gråta ur på forumet kring detta men när AMEX insinuerar fraud från min sida kunde jag inte låta bli.
Bakgrund;
Jag har ett antal British Airways [BA] bokningar som bokats om, blivit Future Travel Vouchers [FTV], blivit ny bokning, ställts in, refundats.
Senaste tillfället var det fyra bokningar som ställts och BA meddelade mig att jag erhåller full refund.
Tre av fyra bokningar återbetaldes till mitt AMEX konto-
Den fjärde initierades enligt BA samtidigt som de övriga fyra och BA har skrev följande till mig när jag frågade var denna återbetalning tagit vägen;
- Xxx-Xxxxxx (1/26/2021, 2:36:11 PM): Reference YYYYYY is also showing as refunded on 16 December. This was SEK2820 to card ending XXXX.
Bokning YYYYYY betalades med FTV vilka hade en underliggande bokning betalt med mitt AMEX kort och således återbetalas då beloppet till mitt AMEX kort.
BA säger att de initierat återbetalning och att jag nu får vända mig till AMEX eftersom återbetalningen inte nått mitt konto.
Jag tar kontakt med AMEX och skapar ett ärende där jag skickar in mina mail kvitton från BA och även tidigare bokningar för att visa händelsekedjan med betalda bokningar som blivit FTV och bokad till nämnda bokning som BA refundat 16/12 men "försvunnit" på vägen.
AMEX har efterfrågat mer info under veckan och de har fått de som efterfrågas, AMEX har tillgång till mitt AMEX konto, naturligtvis, och kan kopplat transaktioner till mina mail-kvitton.
I eftermiddag fick jag följande mail;
Då krediteringen har utfärdats av British Airways on inte utav American Express så är det inte American Express som är orsaken till att krediteringen inte har dykt upp. Det kan finnas många olika anledningar till att en kreditering dröjer eller inte dyker upp oavsett så behöver vi ytterliggare information för att kan kunna assistera dig vidare. Då vi ej funnit någon debitering för det avsedda biljettnumret så finns det även en misstanke om att biljetten eventuellt betalats med andra medel. Vänligen granska detta och återkom till oss, tack på förhand!
Det är väl inte så konstigt att det inte finns någon debitering på biljettnumret då denna biljett är betalad med FTV [underbyggd av AMEX betalda bokningar].
Detta faktum har jag hela tiden varit väldigt tydligt med att just denna bokning är betalt med FTV som härstammar från AMEX betalda bokningar därav som BA säger ordagrant att de betalat tillbaka till to card ending XXX.
För att ytterligare påvisa hur, ursäkta uttrycket, korkade AMEX är har jag skickat ett mail-kvitto kopplat till bokning YYYYYY där BA krediterar tillbaka resterande värde av FTV:n till mitt AMEX kort då summan understeg beloppet för ny FTV.
Jag har en ganska stor Excel fil där jag bokfört alla mina bokningar och ombokningar samt hur de sitter ihop via nya bokningar och eller FTV:er just utifall det skulle strula med återbetalningar etc, detta har varit till stor hjälp för mig själv nu när jag bråkar med AMEX.
Tur i oturen att det är en av mina monetärt minsta BA återbetalningar som strular.
Ursäkta om det är snurrigt, men jag skriver i affekt [vilket aldrig är bra, jag vet] men det behövs då jag känner mig som Kafka i Processen .
Jag hade inte tänkt gråta ur på forumet kring detta men när AMEX insinuerar fraud från min sida kunde jag inte låta bli.