Senaste nytt

Återbetalning med British Airways pga Corona och inställt flyg??

trekker

Medlem
Det är ”normal” då BA inte erbjuder POUG när anslutningsflyg är inblandat (GOT-LHR-MIA-LHR-GOT).
Väljer jag uppgradera med pengar vill BA ha 32 KSEK för att uppgradera från Euro Traveller till Club Europe på Europaflygen GOT-LHR och LHR-GOT och från Word Traveller+ till Club World på sträckan LHR-MIA.

EK



EK
Ditt bästa alternativ är att gå till service disken när du ankommer LHR och fråga om uppgradering, ibland har de riktigt bra erbjudanden och ibland inte. Dock tveksam till om du kan använda vouchern där.
 

WF789

Medlem
Fly kansellert på onsdag, umulig å søke refusjon på nett så sendte DM på twitter. I dag var alt godskrevet amexen. Ingen status.
 

Ron Santo

Medlem
Ringde i torsdags och begärde återbetalning av sex stycken bokningar, 3 min väntetid, trevligt bemötande av en Norsk kvinna, pengarna på kontot två bankdagar senare. Mycket nöjd.
 

palmen

Moderator
Jag har en award i sommar med JAL som nu är inställd (vilket var väntat).
Gör jag refund via hemsidan kan jag bara få en voucher, får jag då tillbaka mina avios på kontot och skater/avgifter som voucher?

Testa att ringa in på det svenska numret där de säger att de har öppet 9-12 och 15-16, sen bryts samtalet. Mig vetelrigen är klockan 9:30 just nu i England. Någon som har några förslag?
Telephone:
+46 850 163 141
(English only)
Monday - Friday: 09:00-17:00
 

Homer

Medlem
Jag har en award i sommar med JAL som nu är inställd (vilket var väntat).
Gör jag refund via hemsidan kan jag bara få en voucher, får jag då tillbaka mina avios på kontot och skater/avgifter som voucher?

Testa att ringa in på det svenska numret där de säger att de har öppet 9-12 och 15-16, sen bryts samtalet. Mig vetelrigen är klockan 9:30 just nu i England. Någon som har några förslag?
Telephone:
+46 850 163 141
(English only)
Monday - Friday: 09:00-17:00


Artikel från mars, vet inte om det fortfarande fungerar
How to get an online Avios flight refund using Google Chrome
 

GOTBound

Medlem
Det enkla svaret på min fråga är ring BA...
Men istället för att spendera lång kö i de statuslösas telefonkö så ställer jag frågan här;
BA erbjuder ombokning på biljetter gjorda fr.om 3/3 till 30/9 för resor som är färdiga 31/8-21, jag har biljett som är bokad 26/2 för en resa över nyår.
Just nu känns det väldigt avlägset att Florida är öppet och någon form new normal, jag börjar förlika mig med tanken på en resa över påsk istället. Är det någon på forumet som vet vad som gäller för resor bokade före den 3/3?

BA ställde in mitt LHR-MIA för esom jag bokade om till AA samma dag med deras hjälp, hade jag varit smart hade jag istället avbokat hela resan men var inte där i tanken då.
 

GOTBound

Medlem
Det enkla svaret på min fråga är ring BA...
Men istället för att spendera lång kö i de statuslösas telefonkö så ställer jag frågan här;
BA erbjuder ombokning på biljetter gjorda fr.om 3/3 till 30/9 för resor som är färdiga 31/8-21, jag har biljett som är bokad 26/2 för en resa över nyår.
Just nu känns det väldigt avlägset att Florida är öppet och någon form new normal, jag börjar förlika mig med tanken på en resa över påsk istället. Är det någon på forumet som vet vad som gäller för resor bokade före den 3/3?

BA ställde in mitt LHR-MIA för esom jag bokade om till AA samma dag med deras hjälp, hade jag varit smart hade jag istället avbokat hela resan men var inte där i tanken då.

Jag svarar mig själv utifall någon annan sitter i en likadan sits; biljetter köpta före 3/3 och har hemresa efter 30/9-20 gäller vanliga regler i enighet med biljettens T&C vid bokningstillfället.
 
Toppen