Senaste nytt

Återbetalning för inställt Norwegian-flyg

jumbooze

Medlem
Norwegian visar bara cashpoints +20% eller ombokning som alternativ även om de nu ställt in flyget
GOT-ALC
 

Doctor-X

Medlem
Norwegian visar bara cashpoints +20% eller ombokning som alternativ även om de nu ställt in flyget
GOT-ALC

Samma för mig gällande GDN-OSL

Går fortfarande att gå bakvägen via:
Ansöka om återbetalning För att begära återbetalning i pengar.

Passade själv på att göra en claim nu direkt, om de skulle stänga den vägen. Någon som vet inom hur många dagar Norwegian har enligt sin egen policy att återbetala sin kund vid inställt flyg? Faller det inom EU261/2004 och således 7 arbetsdagar? Tänker när det är dags att göra en kortreklamation.
 
Uppdatering:

Norwegian ställde in mitt flyg till Mallorca imorgon (detta skedde för ca 3v sedan utan varken mail/sms)
Jag blev varse om detta genom att kolla på Mina Sidor.

Jag valde då "ansöka om återbetalning" 20/3.

Jag har sedan dess varken sett några pengar eller hört ngt från Norwegian.

Valde därför att ringa och reklamera transaktioner hos Amex idag.
De var positiva och hittade transaktionerna (bokning, ändringsavgift & specialbagage)
Jag kommer få mail utav dem inom 24h där jag ska bifoga resekvittot och intyg på att flygen är inställda.
Amex skulle kreditera mitt kontot direkt och jobba vidare internt med reklamationen.

Igår ställde Norwegian in mina flighter även i maj.
Dessa är dock betalade med Supreme Card från Resurs Bank.
Ska eventuellt testa att ringa dem och reklamera även där.
 

Doctor-X

Medlem
Uppdatering:

Norwegian ställde in mitt flyg till Mallorca imorgon (detta skedde för ca 3v sedan utan varken mail/sms)
Jag blev varse om detta genom att kolla på Mina Sidor.

Jag valde då "ansöka om återbetalning" 20/3.

Jag har sedan dess varken sett några pengar eller hört ngt från Norwegian.

Valde därför att ringa och reklamera transaktioner hos Amex idag.
De var positiva och hittade transaktionerna (bokning, ändringsavgift & specialbagage)
Jag kommer få mail utav dem inom 24h där jag ska bifoga resekvittot och intyg på att flygen är inställda.
Amex skulle kreditera mitt kontot direkt och jobba vidare internt med reklamationen.

Igår ställde Norwegian in mina flighter även i maj.
Dessa är dock betalade med Supreme Card från Resurs Bank.
Ska eventuellt testa att ringa dem och reklamera även där.

Vad menade AmEx exakt med kreditering direkt om man får fråga?
Blev ungefär lovad samma som du när jag gjorde min reklamation 22/3-2020 avseende en bokning med TAP. Har sedan dess fått dubbla budskap och själv fått ringa kundtjänst x flera. Verkar som det började röra på sig igår då jag fick mail från reklamationsavdelningen - bemärk nästan 2veckor efter att jag ringt första gången, men ånyo då annan info än kundtjänst.
 

JoelG

Medlem
Fick igårkväll ett mejl från Norwegian där de vill att jag ska bekräfta mitt val av återbetalningsmetod. Antingen genom att få pengarna tillbaka eller Cashpoints + 20%. Efter man gjort sitt val så får man ett nytt ärendenummer och hamnar i en ny kö tydligen
 

Capa

Medlem
Den överhängande frågan här är ju, efter att man begärt full återbetalning av inställt flyg via webformuläret på Norwegians hemsida, hur länge ska man vänta innan man vänder sig till Amex för att anmäla charge back? Vill ju ge Norwegian en chans att åtgärda detta innan man besvärar Amex med ytterligare ett ärende. Vad händer exempelvis om man får betalt av båda? Då måste man ta tag i det ärendet också. Hur tänker ni?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen