Senaste nytt

Återbetalning av SAS Travel Credit voucher.

Davvelavve

Medlem
Avbokade min FF biljett för att boka ny då jag hittade bättre pris. Betalade ca 7000 för biljetten men min voucher är bara på 5800. I bekräftelse mailet stod det att hela beloppet skulle finnas på vouchern.

Pratade med en agent och han höll med. Sen kollade han med den avdelningen och de påstår att beloppet stämmer och att jag behöver göra en claim för att få det prövat? Ska man kontakta Amex för charge back på mellanskillnaden eller blir det svårt?
 

Mr Basic

Medlem
Avbokade min FF biljett för att boka ny då jag hittade bättre pris. Betalade ca 7000 för biljetten men min voucher är bara på 5800. I bekräftelse mailet stod det att hela beloppet skulle finnas på vouchern.

Pratade med en agent och han höll med. Sen kollade han med den avdelningen och de påstår att beloppet stämmer och att jag behöver göra en claim för att få det prövat? Ska man kontakta Amex för charge back på mellanskillnaden eller blir det svårt?
Tillät bokningsklassen full återbetalning (eller var det inom 24 tim)? :rolleyes:
Verkar onekligen som en Plus Smart där avgiften är(?) 600kr per enkel väg.
 

Mr Basic

Medlem
Nedan från F&F villkor. Jag tolkar det som att hela värdet borde hamna på voucher. Kanske systemet tolkade det som om du 1) avbokade först 2) sedan begärde voucher? :rolleyes:
  • Can be requested for tickets purchased with the Friends & Family offer to and from Europe, USA and Japan.
  • Can be requested until 72h before departure.
  • Can be obtained under “My bookings” as long as the booking is not cancelled.
  • Cannot be requested if the tickets are cancelled, in which case the usual ticket rules apply.
 

Jonas F

Medlem
"Dear Traveler,

We are happy to offer you the full value of your past booking in our new SAS Travel Voucher."

Så stod det i bekräftelsemailet. Tolkar det som hela beloppet.
Jag fick hela mitt belopp återbetalt i form av en voucher på en F&F-plus-biljett till USA som jag avbokade här om dagen, så det låter onekligen som att något har blivit knasigt.
 

Maja

Medlem
@Jonas F - Hur snabbt fick du vouchern när du avbokade? Och hur snabbt kan man använda vouchern efter man har fått den? Läste något om 48h väntetid efter du har fått vouchern innan du kunde använda den?
 

Jonas F

Medlem
@Jonas F - Hur snabbt fick du vouchern när du avbokade? Och hur snabbt kan man använda vouchern efter man har fått den? Läste något om 48h väntetid efter du har fått vouchern innan du kunde använda den?
Jag avbokade kl 23 på kvällen och fick vouchern kl 9 dagen efter. Det var vardag om det har någon betydelse.

Jag kan fortfarande inte använda vouchern eftersom det inte gått mer än 48 timmar sedan den ställdes ut ännu. Jag gissar att de räknar från när jag fick mailet med vouchern och inte när jag avbokade och ansökte.
 
Toppen