Senaste nytt

Återbetalning av SAS Plus-biljetter - Web vs Kundtjänst

jumbooze

Medlem
ringer jag igen och får då tala med en trevlig person som upplyser mig om att ärendet är "avslutat utan att återbetalning skett". Jag blev lite paff faktiskt, kan det öht gå till så? Ja, tydligen.
Hmm, låter ju inte rätt, du kanske ska konsultera någon som är juridiskt kunnig för att se om det är rätt och riktigt?
 

Dr. Miles

Expert
"avslutat utan att återbetalning skett".
Öh? Va? Det där låter ju helt sinnesjukt. Vad tyckte de var en lämplig avslutning på ärendet då?
Lite off topic.

När jag bokade en betald resa på United.com och avbokade den inom 24 timmar (de erbjuder gratis avbokning inom 24 timmar från bokningstillfället), märkte jag att jag inte fick pengarna tillbaka till mitt kreditkort trots att det hade gått några veckor efter avbokning.
Jag ringde till Uniteds kundtjänst och frågade om var är mina pengarna.

United kundtjänst: Har du begärt återbetalning från vår webbsida?
Dr. Miles: Jag har avbokat resan online, räcker det inte det?
United kundtjänst: Nej, det räcker inte. Du måste begära återbetalning från vår webbsida separat från avbokning. De är två separata processer.
Dr. Miles: Aha, vad krångligt. Men tack ändå.
United kundtjänst: Ha en bra dag.
Dr. Miles: Tack, du med.
Ticket Refund Request, Status, Services and Policy | United Airlines


Jag vet inte om SAS har separata processer för avbokning och återbetalning, men det går att begära återbetalning via den här länken.

Avbokning - SAS

OBS: Du måste kunna enkel matte för att kunna skicka avbokning/återbetalningsformuläret på SAS. ;)
 

jumbooze

Medlem
Har hört (ta med en nypa salt då man inte kan lita 100% på kundtjänst) att backloggen är lite drygt två veckor dvs man har nu kommit till refunds som rapporterats in i månadsskiftet Aug/Sept
 
Inspirerad av tråden kom jag på att jag hade en missad flight i februari förra året som jag glömt claima skatterna på. Några stackars kronor kanske det blir där. Men efter att jag lagt på slog det mig att de aldrig frågade efter kontonummer. Skickar de alltid tillbaka det till kortet som användes vid betalning?
 

gdaily

Medlem
Har hört (ta med en nypa salt då man inte kan lita 100% på kundtjänst) att backloggen är lite drygt två veckor dvs man har nu kommit till refunds som rapporterats in i månadsskiftet Aug/Sept
Det vore bra, för jag har typ 10 resor som jag väntar på refunds för... blev ju lite ombokningar i samband med poängrean, om man säger så :)
 
Toppen