"avslutat utan att återbetalning skett".
Öh? Va? Det där låter ju helt sinnesjukt. Vad tyckte de var en lämplig avslutning på ärendet då?
Lite off topic.
När jag bokade en betald resa på United.com och avbokade den inom 24 timmar (de erbjuder gratis avbokning inom 24 timmar från bokningstillfället), märkte jag att jag inte fick pengarna tillbaka till mitt kreditkort trots att det hade gått några veckor efter avbokning.
Jag ringde till Uniteds kundtjänst och frågade om var är mina pengarna.
United kundtjänst: Har du begärt återbetalning från vår webbsida?
Dr. Miles: Jag har avbokat resan online, räcker det inte det?
United kundtjänst: Nej, det räcker inte. Du måste begära återbetalning från vår webbsida separat från avbokning. De är två separata processer.
Dr. Miles: Aha, vad krångligt. Men tack ändå.
United kundtjänst: Ha en bra dag.
Dr. Miles: Tack, du med.
Ticket Refund Request, Status, Services and Policy | United Airlines
Jag vet inte om SAS har separata processer för avbokning och återbetalning, men det går att begära återbetalning via den här länken.
Avbokning - SAS
OBS: Du måste kunna enkel matte för att kunna skicka avbokning/återbetalningsformuläret på SAS.