Senaste nytt

Återbetalning av SAS Plus-biljetter - Web vs Kundtjänst

bossefin

Medlem
Jag har idag och igår försökt att via webben både boka om och avboka men utan att det fungerar. Avboka står det att det inte går och ombokning bara hänger sig. :mad:
 

peng

Medlem
Jag har avbokat Plus-biljetter 4-5 gånger. Det har tagit mellan 5 dagar och 2 månader tills att pengarna återbetalats. När det tog som längst var efter det hade varit strejk, förra våren tror jag det var. Då fick jag besked att det skulle lång tid eftersom det fanns en stort antal ärenden i kön.
 

Kris

Medlem
Det har jag extremt svårt att tro att de kan göra.
Jag har gjort motsvarande transaktion men vid andra köp (än flygbiljetter). Köpte en pryl. Betalade med SAS MC. Returnerade varan i butiken (p.g.a. defekt) och fick pengarna insatta på ett annat kort (visa). Summan av kardemumman blev ett gäng EB-poäng gratis ☺

Det borde väl gå för SAS att göra motsvarande återköp om de bara vill. Men samarbetsviljan är kanske inte så stor i detta fall. Plus att IT-systemen inte verkar hänga med som tidigare diskuterats. Kanske svårt/omöjlig att hitta ett specifikt case under vägen.
 

Agö

Medlem
Otroligt dålig hantering av ett pågående återbetalningsärende. Bokade av en resa i mitten av augusti per telefon. I vanliga fall brukar man ju få en Refund Notice ganska omgående. Här fick jag dock inte det. Tänkte inte så mkt på det, det kan ju ta några dagar ibland. Därefter har jag ringt fyra gånger till kundtjänst för att höra vad som händer, varje gång skulle man hjälpa till. Så idag, en dryg månad efter avbokningen, ringer jag igen och får då tala med en trevlig person som upplyser mig om att ärendet är "avslutat utan att återbetalning skett". Jag blev lite paff faktiskt, kan det öht gå till så? Ja, tydligen.

Varning alltså - håll koll på dina avbokningar och återbetalningar!
 

Homer

Medlem
Jag gjorde en avbokning via telefon av en full flex biljett i lördags, pengarna tillbaka idag.

Men för ett halvdussin avbokningar som gjorts online för 2-3 veckor sedan
krävdes telefonsamtal och jag fick den oväntade förklaringen
"vi har haft problem med vår hemsida" :rolleyes:
 
  • Gilla
Reactions: obs
Toppen