Senaste nytt

Återbetalning av SAS Plus-biljetter - Web vs Kundtjänst

NotRyan

Medlem
Den avbokade och återbetalda resan låg fortfarande kvar i min profil för någon dag sedan. Resdatum 17 februari... ;)

Dom brukar ligga kvar i listan, men man brukar inte kunna visa bokningen - då försvinner den dessutom från listan.... Så vill du ha bort den - klicka på bokningen.....
 

rob74

Medlem
Dom brukar ligga kvar i listan, men man brukar inte kunna visa bokningen - då försvinner den dessutom från listan.... Så vill du ha bort den - klicka på bokningen.....

Ja, det brukar komma något meddelande i stil med "vi kan inte hitta din bokning"/"booking not found" och sedan försvinner den från listan.
Men allt jag får med denna specifika bokning är:

Meddelande.jpg

samt att den ligger kvar i listan.
 
Någon som vet varför de aldrig går att boka av på nätet? De är verkligen frustrerande att inte kunna göra de utan man måste hålla på och ringa till dem. Återbetalningen är lika rolig varje gång, de kan ta upp till 3-4 veckor ibland...
 

Valley

Medlem
Man får väl hoppas att en trolig orsak är undermåliga system. Och varje avdelning sitter med ett eget mer eller mindre sofistikerat system där ingen integration existerar. Så tycker man att man inte har råd att modernisera som ekonomin ser ut idag.
Annars finns väl möjligheten att man räknar med att krånglet leder till att x antal procent inte lyckas avboka vilket man anser ger ett gott tillskott i sin lilla kassalåda
 
Jag har vid ett tillfälle ställt frågan ang avbokning av biljetter online vs på telefon. Den agenten sa att det var enbart när man utnyttjade öppetköp alltså inom 24 timmar som man kan avboka online annars måste man ringa så med alla era erfarenheter verkar det stämma.
 

Homer

Medlem
Jag har väntat över en månad på återbetalning av två plusbiljetter,
jag har även ringt och påmint utan att det hänt något.
 
Toppen