Senaste nytt

Återbetalning av Optiontown på resor efter 25 april?

SNIFF

Medlem
Jo, AMEX har fört över pengarna till OT, men jag har inte betalat fakturan ännu. Så de ligger ute med pengarna för stunden och är väl rätt måna om att jag "får tillbaka" mina pengar eller att de själva får sina pengar på något vis.
 

Johanna

Medlem
Jo, AMEX har fört över pengarna till OT, men jag har inte betalat fakturan ännu. Så de ligger ute med pengarna för stunden och är väl rätt måna om att jag "får tillbaka" mina pengar eller att de själva får sina pengar på något vis.
Ok, för mig är det några månader gammalt.
 

SNIFF

Medlem
OK!

Oavsett så vill de inte att du betalar något som inte är "rätt". Det, eftersom, det (ofta) är kortutgivaren (AMEX) i slutändan som får problem om du reklamerar en kreditkortsbetalning. Du betalar AMEX som betalar OT. Om du reklamerar en betalning måste de i sin tur reklamera sin utbetalning och så vidare.

Det här är en stor fördel med att man har ett kreditkortsföretag som mellanhand än att man har direktdebitering på kontot. Annars finns det inte alltid så mycket fördelar att ha kreditkortsföretag som mellanhänder.
 

ahh

Medlem
Betalade för en ansökan om uppgradering för flight i juli. Efter mail fram och tillbaks utan resultat inledde jag en "tvist" genom Paypal för några dagar sedan. Fick idag mail från Optiontown att uppgraderingen inte gått igenom (standardmailet). I mailet anges att återbetalning kommer att ske inom 5 dagar efter flightens avgång.
 

Johanna

Medlem
Betalade för en ansökan om uppgradering för flight i juli. Efter mail fram och tillbaks utan resultat inledde jag en "tvist" genom Paypal för några dagar sedan. Fick idag mail från Optiontown att uppgraderingen inte gått igenom (standardmailet). I mailet anges att återbetalning kommer att ske inom 5 dagar efter flightens avgång.
Jag är säker på att den jag pratade med sa så till mig per telefon. När jag blev irriterad och sa att det är ju galet. Tänk om jag ansökt om uppgradering i november och dom vet redan nu att de inte kan ge mig den tjänst de sålt ska jag behöva vänta tills dess? Då hävdade han att det var 4-5 arbetsdagar fr o m då. Tror inte på det. Fick standardmailet idag om min flight idag. Sista jag ansökt om är nästa helg så jag orkar inte bråka så mycket. Har inte den tiden.
 

lillemannen

Medlem
Jag är säker på att den jag pratade med sa så till mig per telefon. När jag blev irriterad och sa att det är ju galet. Tänk om jag ansökt om uppgradering i november och dom vet redan nu att de inte kan ge mig den tjänst de sålt ska jag behöva vänta tills dess? Då hävdade han att det var 4-5 arbetsdagar fr o m då. Tror inte på det. Fick standardmailet idag om min flight idag. Sista jag ansökt om är nästa helg så jag orkar inte bråka så mycket. Har inte den tiden.
Samma för mig. Jag har inte tiden att bråka men kommer vända mig till Amex och hävda att min leverans kommer inte att ske. Åker först i september.
 

FF#1

Medlem
Nu har det gått två veckor sen det skulle ta 4-5 dagar, har ringt ytterligare en gång för några dagar sen, då sa de att det skulle ta 4 dagar.
Nu är jag less, har reklamerat "köpet" hos Paypal, får se vad som händer.
 

Lukas S

Medlem
Tycker att detta är extremt dåligt skött av SAS. Innan man bytte leverantör borde man gjort upp med OT hur och när allt skulle betalas tillbaka.

Jag har inte orkat ringa vare sig OT eller Amex/Paypal än (bara mailat OT), men börjar bli lite oroad att man inte kommer att få igen sina pengar ö.h.t?
 
Toppen