Återbetalning av Optiontown på resor efter 25 april?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Vaniljvodka, 12 April 2016.

  1. Johanna

    Johanna Medlem

    Nu har jag begärt återbetalning. Tyckte inte det var helt lätt att välja kategori. Får se hur lång tid det tar att få in pengarna. Betalade via PayPal, känner att det ev kan strula till det.
     
  2. Anders Östling

    Anders Östling Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Kan du berätta hur du bar dig åt?
     
    Vaniljvodka gillar detta.
  3. Johanna

    Johanna Medlem

    Vet varken om det är rätt eller framgångsrikt. Jag fyllde i formuläret som dök up när jag tryckte på länken ovan. Kategori valde jag other och option flexibility reward. Sen skrev jag en harrang under describe your question att jag vill ha pengarna återbetalda eftersom samarbetet med SAS upphört. Finns ett telefonnr med till UK, det kanske är bättre.
     
  4. Palmwell

    Palmwell Medlem

    Ort:
    Falsterbo
    Land:
    Sverige Sverige
  5. bubblan

    bubblan Medlem

    Ort:
    Örebro
    Land:
    Sverige Sverige

    Har du fått något svar? Inne på dag två med tystnad. Skickat via forumuläret både med refunt status och other.
     
  6. Abbs

    Abbs Medlem

    Ort:
    Singapore
    Land:
    Sverige Sverige
    Begärt en refund från OT, värt ett försök iallafall.
     
    bubblan gillar detta.
  7. bubblan

    bubblan Medlem

    Ort:
    Örebro
    Land:
    Sverige Sverige
    Säg till om dem svarar, får se lite senare idag om det kommer något svar. Väntar på refund för två st plus till BC.

    Lägger hellre pengarna på nya systemet istället för att ha dubbla utlägg
     
    Abbs gillar detta.
  8. ahh

    ahh Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Mailade Optiontown om åtebetalning, fick följande (icke)svar efter ca 30 min;

    Dear Customer,

    Thank you for contacting Optiontown!
    We apologize for any inconvenience caused to you. We would like to inform you that we have received your request and we will get this resolve and shall revert you back as soon as the needful is done.
    We thank you for your patience and understanding in this matter!

    Please feel free to contact us if you have any additional questions. In case this email does not fully answer your question, or you would like to contact us for any reason, you can also get immediate assistance by calling one of our Customer Care numbers at:

    +1 617 977 8128 (US)
    +44 203 318 3548 (Europe)
    +61 290 370 137 (Australia)
    +91 999 998 9010 (Asia)
    +52 554 170 6597 (Mexico)
    +60 3 2787 9133 (Malaysia)

    Regards,
    Optiontown Customer Care
    (www.optiontown.com)
     
  9. Canadien

    Canadien Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Förbered er på att det kan ta en stund. Jag höll på i ett par veckor med dem för att flytta en OT på ett PNR där jag ändrat datum på den underliggande flighten. I 3 veckors tid hävdade de att de inte kunde se att jag betalt de extra 40EUR for att flytta OT:n till den senare resan som hade dyrare OT-pris (ORD-ARN), sedan gick det plötsligt... Sedan gick OT:n ändå inte igenom, och då fick jag först bara tillbaka de 40EUR jag betalt extra, de ~250EUR för orginal-OT:n tog ca 5 veckor med ett mail i veckan att få ordning på. Nu med en anstormning av ärenden p g a SAS avbrutna samarbete kan jag tänka mig att det kan bli lika snårigt eller värre. Tag ett par djupa andetag :)
     
  10. nollbit

    nollbit Medlem

    Jag ringde Optiontown nu för begära pengarna tillbaka för en resa i maj och fick svaret (efter att han pratat med någon annan) att jag ska få tillbaka pengarna inom 4-5 arbetsdagar. Ingen telefonkö heller, gick på fem minuter.
     
    martin.agren, Johanna, Abbs och 2 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×