Senaste nytt

Återbetalning av Optiontown på resor efter 25 april?

mha321

Medlem
Precis. Och nu med minusränta så borde det inte vara en jätteförlust för OT att helt enkelt cleara alla SAS-bokningar direkt och bli av med dem.
Min uppfattning efter de rapporter som ges är att option town inte har någon funktion för att göra det. Utan att de faktiskt går in manuellt och hanterar återbetalning på varje flight.

Detta sköts säkert av vanliga kundtjänsten. Och alla som varit i kontakt med dem under åren (eller läst rapporter från någon som gjort det) vet nivån där. De har säkert inte skaffat in extra personal för att göra återbetalningar, utan vanliga personalen får göra det i luckor. Och kvalitén på kundtjänsten har väl alltid varit på en nivå som får sas att se ut som perfektion i jämförelse.

Jag tror inte nödvändigtvis att de medvetet gör detta för att hålla på pengarna. Det kan naturligtvis vara så, men jag tror mer på att de faktiskt inte har något sätt att göra det snabbare.

Sedan kan man alltid diskutera om man har rätt att förvänta sig något bättre. Normalt tycker jag man borde det, men de har som sagt säkert friskrivningar för det rent avtalsmässigt. Och med de erfarenheter som finns ac ot-servicen så bör man absolut inte vara förvånad att det tar tid...
 

Abbs

Medlem
Och där kom sista segmentet :)
ot.PNG
 

Abbs

Medlem
Nu har det inte gått en endaste arbetsdag än, men min erfarenhet av tidigare avbokningar är att återbetalningarna tar längre än 5 dagar på sig. Gjort 3st återbetalningar på avbokade resor förut så jag är inte orolig :)
 

MBA

Medlem
Jag öppnade ett case hos PayPal den 12 maj ang. utebliven återbetalning från Optiontown och idag den 16 maj fanns pengarna insatta på mitt konto.
 

nollbit

Medlem
Fick precis ett mail från PayPal om att Optiontown betalat tillbaka pengar till mig. Flighten det gällde är på fredag, så det verkar inte vara den vanliga betalningen N dagar efter icke genomförd uppgradering.
 

Lukas S

Medlem
För några dagar sedan fick jag mail från Optiontown att en resa i oktober och en resa i november blivit nekade. Pengarna skulle komma inom 5 dagar efter avresedatum, hette det. (Standardmailet man fått förut om en OT inte gått igenom.)

Nu fick jag dock pengarna för oktoberresan. Detta skedde alltså utan att jag tryckt på OT eller Paypal. Bra! Hoppas att den andra resan också återbetalas inom kort.
 

Lord

Medlem
Fick förra veckan återbetalning för en kommande resa CPH - PEK i september. Tyder på att man börjat städa...
 
Toppen