mha321
Medlem
Min uppfattning efter de rapporter som ges är att option town inte har någon funktion för att göra det. Utan att de faktiskt går in manuellt och hanterar återbetalning på varje flight.Precis. Och nu med minusränta så borde det inte vara en jätteförlust för OT att helt enkelt cleara alla SAS-bokningar direkt och bli av med dem.
Detta sköts säkert av vanliga kundtjänsten. Och alla som varit i kontakt med dem under åren (eller läst rapporter från någon som gjort det) vet nivån där. De har säkert inte skaffat in extra personal för att göra återbetalningar, utan vanliga personalen får göra det i luckor. Och kvalitén på kundtjänsten har väl alltid varit på en nivå som får sas att se ut som perfektion i jämförelse.
Jag tror inte nödvändigtvis att de medvetet gör detta för att hålla på pengarna. Det kan naturligtvis vara så, men jag tror mer på att de faktiskt inte har något sätt att göra det snabbare.
Sedan kan man alltid diskutera om man har rätt att förvänta sig något bättre. Normalt tycker jag man borde det, men de har som sagt säkert friskrivningar för det rent avtalsmässigt. Och med de erfarenheter som finns ac ot-servicen så bör man absolut inte vara förvånad att det tar tid...